Cavallino dag 6

29 mei 2017 - Cavallino, Italië

Cavallino dag 6

Vanmorgen waren we om 7 uur al wakker en zijn we de dag begonnen met een bak koffie op het balkon. Het was hier direct al 24 graden!! om 8 uur zijn we met ons 4 broodjes gaan halen bij de Ali supermarkt. We hebben lekkere croissants, puddingbroodjes, bruin brood met dikke pitten en kaiser bolletjes gehaald. Ook hebben we eten ingeslagen voor de BBQ die we vanavond zullen hebben. Na het eten hebben we ons goed ingesmeerd en zijn we op pad gegaan. De planning was om de kids te verrassen en op de piratenboot te gaan! we hebben dus even gekeken vanaf waar die boot gata, maar er was nog niets, dus we denken dat hij pas vanaf juni uitvaart ( deze week dus alsnog ). We zijn naarde auto gelopen en richting de haven gereden vanwaar de boot naar Venetie gaat. We waren rond half 11 bij de boten en hebben dus maar een paar tickets gekocht en zijn maar met de boot naar Venetie gegaan. We moeten zeggen dat de bootreis ernaar toe ( 40 minuten ) geweldig was. Eenmaal in Venetie ...pppfffff...wat een chinezen en jappanners!!! mijn god wat een drukte was het daar joh. Het San Marco plein zijn we maar snel( zo snel mogelijk, want snel kon niet hahaah) doorgelopen en de straatjes van venetie ingegaan. De eerste winkels die we tegenkwamen waren belachelijk duur. Papa zag een simpele zonnenbril, maar die kostte 1299 euro!! dus tohc maar niet gedaan. Na een klein uur lopen kwamen we bij de Rialto brug Net over de brug zijn we op een terras gaan zitten en hebben we het er maar op gewaagd!! we dacthen ppfff het zal wel stervens duur zijn, maar dat viel eigenlijk nog wel mee.We hadden een pizza Margaritha en een pizza Funghi, deze 2 samen kostten 21 euro. ht drinken viel ook mee een cola en een bitter lemon voor 4 euro, maar papa wou een grote bier, dus hij bestelde ein Grosse bier. Wat kreeg hij??? ja hoor 1 liter bier!!!! dit terwijl een halve liter bier op het terras daar al 7 euro kostte, dus deze was nog duurder omgerekend want we moesten maar liefst 15 euro aftikken voor dat biertje. Maar hij was wel lekker koud en vanaf het terras hadden we een mooi uitzicht op de gondels en tourboten. De obers hier zijn trouwens helemaal gek van Levy. Op het terras gingen ze leuk met Levy ouwehoeren en 1 ober pakte zelfs Levy zijn zonnebril en deed hem bij zichzelf op. Ook bij andere winkels en gelegenheden werd er de hele tijd Ciao Ciao tegen Levy gezegd. Nadat we het eten op hadden zijn we nog lekker door Venetie gelopen, we hebben een beetje de rustige straatjes opgezocht en zijn over allerlei bruggetjes gegaan, echt geweldig om dit mee te maken. Aimy en Levy hebben dit hele stuk met de navigatie en deden dit erg goed. Ook zagen we nog een collega van paps, een DHL man, die lopend tussen alle steegjes doormoest (zie foto's). Bij het punt waar we weer op de boot moesten zijn we nog even het terras op gegaan om nog even wat te drinken. Alleen papa en Levy hebben wat gedronken, maar ppppfffff hier was het wel duur hahahahha. We hadden beide een bitterlemon en moesten 10 euro betalen. De inhoud van de flesjes waren geen 0,33 en nee geeen 0,25 en nee ook geen 0,2 , maar ze hadden een inhoud van 0,18 ...dus twee kleine slokjes en het was op.
voordat we op de boot gingen op de terugweg, moesten we eerst weer twee hele boten vol met chinezen en jappanners voorlaten.Dit duurde wel 15 minuten!! het leek wel Tokio dat leegliep.
Op de boot terug zaten we lekker boven op het dek en zaten we lekker in zon te genieten van het uitzicht. na een klein uurtje waren we weer terug, maar meerde de boot ergens anders aan dan op de heenweg. We moesten nog zoń anderhalf kilometer naar de auto lopen. Maar volgens Heidy deed men dit extra, omdat we langs allemaal winkeltjes kwamen en allemaal terrasjes. Bij de auto hebben we afgesproken om nog even op de terugweg naar een Asia winkel te gaan. Ze hebben daar erg veel voetbal shirts, dus Levy is helemaal in zijn sas.
Bij het huisje aangekomen zijn de kids weer lekker het zwembad ingedoken en hebben paps en mams even rustig gezeten. Tenminste poging tot rustig zitten, de kids waren erg erg moe en waren dus maar eenn klein beetje vervelend hahahahha. Maar ja dat mag soms.
Papa is de BBQ lekker gaaan klaarmaken, zodat we lekker op tijd konden gaan BBQ-en
De BBQ is weer neergezet op het balkon en tijdens de BBQ konden de kids weer lekker tussendoor een duik nemen in het zwembad. Op de bejaarden we ook lekkere zalm.hhmmm heerlijk..... na de BBQ hebben we nog een Italiaans schepijs gehaald op de boulevard. Vanavond hebben we op het balkon nog gezellig het spelletje kaartje blazen bed aan en moesten we allemaal weer gekke opdrachten doen. Het was weer een super zonnige en super gezellige dag en Venetië is echt wel een super ervaring.