Cavallino dag 12

4 juni 2017 - Cavallino, Italië

Cavallino dag 12
Vanmorgen was papa al om half 6 wakker, het was zo warm in huis dat de waaier zijn werk niet meer kon doen. Papa is dus maar in de kamer op de bank gaan liggen met de balkondeuren open. Toen voelde je wel steeds een lekker briesje. Om acht uur werd de rest van de family wakker en hebben paps en Aimy wederom broodjes gehaald. Na het ontbijt zijn we hier in cavallino naar een aantal bunkers gegaan. Deze bunkers stammen vanuit de eerste wereld oorlog. Het was erg indrukwekkend om deze te zien echter het was wel erg erg jammer dat het gesloten was. Ook zijn we naar een verdedigingswerken​ geweest in Treporti, Forte di Vecchio genaamd. Ook erg indrukwekkend, maar één keer raden...??? JA GOED ZO....Gesloten!! We zijn dus maar richting Jesolo gereden om daar nog even te wandelen door de grote stad en even lekker te vreten. Op de weg er naar toe kwamen we langs de haven waar je boten kunt huren om zelf mee door de Lagune hier te varen. We hebben gelijk voor morgen een boot gehuurd om morgen vroeg lekker 3 uurtjes het water op te gaan en te kijken of we nog flamingo's kunnen spotten. Na het reserveren zijn we door gereden naar Jesolo. Hier hebben we dus lekker rond gestruind en zijn we lekker wat gaan eten en drinken bij het sportcafé. Papa heeft hier een reuzen hamburger gehad en de kids en mams hadden een heerlijke gepaneerde kipschnitzel met pommes. Toen we na het eten door de winkelstraat liepen viel mama ineens op dat een vrouw stond te paraderen in haar bikini in een kleding winkel. Dit was best lachwekkend ( maar wel een lekker ding hoor haha) Je moet het zien als een levens echte etalage pop. Om een uur of drie waren we weer bij het huisje om daar nog even lekker te zwemmen, niet te lang want er werd onweer voorspeld. We hebben alleen nog niet veel wolken gezien, dus een lekker verfrissende duik was zeker op zijn plaats. FF tussen door, Levy had vandaag weer en nieuwe uitspraak waar paps en mams helemaal dubbel om lagen. Vanmorgen toen we weggingen zei mama dat hij niet zoveel moet zeuren. Ja zegt Levy daarop, "Wie zeurt, die krijgt een beurt" Ja probeer je dan maar in te houden om niet te lachen hahahahh. Papa heeft vervolgens wel de hele dag tegen mams liggen zeuren. Hopelijk heeft hij vanavond geluk hahaha. Maar goed we gingen dus nog even lekker zwemmen, Mams is boven gebleven om even lekker te rusten. Om een uur of 4 zij nwe uit het water gegaan want we zagen tohc wel een paar wolken verschijnen. om half 5 begon het ineens, maar dan ook echt ineens gigantisch te waaien. We dachten ja nu gaat het los, maar na een minuut of 5 kwam de zon er al weer door en we hebben geen druppel gehad. Wel is het nu erg benauwd, dus een beetje regen zouden we helemaal niet erg vinden. Vanavond zijn we met de auto een stukje richting Punto Sabbione gereden ( de haven hier in Cavallino) om onderweg een aantal vakantie cadeautjes te halen. darana zijn we lekker aan het strand lekker uit eten gegaan. Daarna hebben we op de boulevard nog een heerlijk Italiaans schepijsje gehaald. Thuis zijn we lekker op het balkon gaan zitten en hebben we rustig zitten kijken naar de zon die nu langzaam ana het ondergaan is. Morgen is het dus lekker een boottohct door de Lagune, daar verheugen we ons nu al erg op. Voor nu iedereen een fijne avond en tot morgen.