Cavallino dag 14

6 juni 2017 - Cavallino, Italië

Cavallino dag 14
Vanmorgen toen we wakker werden werd er regen voorspeld, maar we hebben lekker buiten ontbeten op het balkon en het was alweer 24 graden. Het was wel een beetje bewolkt, maar de zon was toch sterker. Papa en Aimy hadden vanmorgen de broodjes gehaald en mama heeft nog even lekker uitgeslapen (luilak). Papa en Levy waren vanmorgen als eerste wakker, al om half 7. Maar goed , na het ontbijt hebben we weer ffkes het huisje schoongemaakt en daarna zijn we in de auto naar Roncade gegaan, naar Castello di Roncade. Dit was een kasteel uit de 16de eeuw dat nu een wijngaard is. Het was ongeveer een half uur rijden, dus qua afstand goed te doen. Onderweg kregen we toch een paar regen spetters, maar gelukkig zaten we nog in de auto. Toen we aankwamen konden we de auto direct naast het kasteel parkeren, dus het lopen was maar een klein stukje. Bij binnenkomst werden we erg hartelijk ontvangen en konden we voordat de rondleiding begon even rustig om het kasteel lopen en daarna hebben we nog even in de galerij aan een tafel gezeten en gewacht totdat de rondleiding begon. De rondleiding werd gedaan de door een jonge vrouw die bij de familie van het kasteel hoort. We waren met één ander stel dus we hebben heel rustig de tour gehad en ze heeft alles erg goed uitgelegd in het engels. we zijn begonnen in de hal van het kasteel daar heeft ze de uitleg gegeven over hoe oud, wie, en wat het kasteel precies in hield. Op dit moment werd er helaas bij het kasteel niets aan wijn verbouwd, omdat vorig de oogst is aangetast door insecten. Nu moeten ze 2 jaar wachten voordat ze weer bij de kasteeltuin kunnen verbouwen. Nadat ze deze uitleg had gegeven zijn we naar het kerkje op de binnenplaats van het kasteel gegaan en daar vertelde ze nog dat in de 1ste wereld oorlog de vijand al het mozaiek van de muren heeft gehaald en gestolen!! Er zat nog maar een heel klein stukje mozaiek op de muren. Al het mozaiek was gemaakt van goud! Vanuit het kerkje zijn we naar de wijnkelder gegaan. Ze hadden hier heel veel en hele grote wijnvaten waar ze de wijn in lieten doorrijpen. ze hadden vaten van 5000, 3000 en 1000 liter!! de vaten van 5000 liter waren zo hoog dat qua lengte je wel drie Levy's op elkaar kon stapelen. Na de uitleg in de wijnkelder zijn we naar de wijnshop gegaan. Dit was het einde van de tour, maar nu konden we plaats gaan nemen aan een tafel dat al voor ons 4 was gedekt. Er stonden 2 wijnglazen, 2 limonadeglazen voor de kids, limonade, water, blokjes kaas, plakjes worst en nootjes voor ons op deze tafel. We hebben hier heerlijk even gezeten en de vrouw die de rondleiding gaf, heeft paps en mams 5 heerlijke wijnen laten proeven. We vonden de wijn zo lekker dat we een aantal flessen hebben ingeslagen. De baas van het kasteel kwam nog even bij ons aan tafel en bracht Aimy en Levy nog lekkere kersen uit eigen tuin ( Maar papa en mama hebben er van liggen smullen hihihih ). Nadat we hadden afgerekend zijn we naar de auto gegaan en vervolgens hebben we een Ristorante in Roncade opgezocht. We zijn neergestreken bij een Ristorante dat hele grote pizza's verkocht. We zijn naar binnen gegaan en hebben een pizza van één meter besteld! na 5 minuten kwam een vrouw van de bediening naar ons toe en die vroeg of dit wel klopte, want één meter was wel gigantisch groot. Dit werd normaal door groepen besteld. We hebben de bestelling dus maar aangepast naar een pizza van een halve meter. Voordat de pizza er aan kwam werd er eerst een tafel bijgezet om daar de pizza op te kunnen zetten. En ja hoor, daar kwam de pizza aan, wat een joekel!!!! We hebben er heerlijk van gesmuld en uiteraard konden we de hele pizza niet op. De pizza was niet rond, maar een rechthoek, hij was nu ongeveer een halve meter bij 90 centimeter!!! mijn god wat groot!!!! De vrouw van de bediening kwam er aan met een pizza doos zodat we de pizza mee naar huis konden nemen, want het was gewoonweg onmogelijk om de pizza op te krijgen. We hebben ons lekker zat gegeten aan een pizza van € 16,- in totaal. op de terugweg naar het huisje hebben de kids lekker in de auto geslapen. Papa is weer ffkes bij de Ali Supermarkt gestopt om bier in te slaan voor de laatste twee avonden. Bij het huisje hebben de kids weer lekker gezwommen, het begon alleen wel hard te waaien en de bewolking nam ook aardig toe. O m half 5 zijn we een stukje richting punto Sabionni gereden om bij een winkel een portemonnee voor papa te halen, degene die hij nu heeft is echt kapot, dus we hebben maar een nieuwe gekocht. Ook Levy heeft ene portemonnee aangeschaft, want hij wordt later een profvoetballer net als Dybala, dus verdient hij HEEELLLLL veel geld, dus een grote portemonnee is dan wel nodig! Vanavond hebebn we weer lekker gegeten bij de pizzaria ( Ristorante Sole Mare ) en daarna nog lekker de boulevard over gelopen. We hebben daarna nog lekker afgekoeld op het balkon bij het huisje. Morgen is alweer de laatste volle dag hier in Cavallino, we gaan dan nog lekker een rustig dagje vertoeven op het strand. Voor nu nog een fijna avond en tot morgen lieve mensen