Cavallino dag 1o

2 juni 2017 - Cavallino, Italië

Cavallino dag 10
Vanmorgen waren we zoals gewoonlijk al weer voor achten wakker. Papa en Aimy zijn naar de Ali supermarkt gegaan om daar de broodjes te halen, ook moest papa de zuipert weer bier halen. Aimy vind dit bier ook geweldig, want het heet de 3 horses ( de drie paarden ) het logo zijn ook 3 paarden en het bier komt ook nog eens uit Nederland ook nog, uit Breda. Op weg naar de supermarkt was het alweer 25 graden, maar het was ook heel erg druk. Hier in Italië is het vandaag een nationale feestdag en doordat het ook nog eens pinkster weekend is gaan veel Italianen er en lang weekend tussenuit. Dat konden we merken!! het verkeer liep direct vast hier op de grote weg en ook de ingangen naar de verschillende campings zaten helemaal dicht. Wij hadden daar vanmorgen geen last van, want wij gingen juist het binnenland in. We zijn vandaag een daggie de bergen ingeweest. Eerst zijn we richting Belluno gegaan, naar Nevegal en in Nevegal zijn we de 'Via Faverghera' op gegaan totdat deze weg niet meer verder ging. Dit was een erg smalle bergweg met allerlei haarspeld bochten omhoog. Papa was helemaal in zijn sas!! De weg eindigde bij een restaurant dat Ristorante La Casera heet. Vanaf hier kon je nog een heel eind wandelen de bergen over en naar verschillende uitkijkpunten. We waren op dat moment op 1400 meter hoogte en de bergen om ons heen hadden toppen tot wel 3200 honderd meter! Het uitzicht was hier geweldig! we hebben hier een lekkere cappucino gehad en daarna zijn we ook een stuk de berg opgelopen. Je kunt zien dat het hier in de winter een ski gebied is, want we liepen langs de liften en WC's op de piste. Op de uitkijkpunten was het uitzicht fenomenaal! we keken op het meer 'Lago di Santa Croce' hier gingen we later van daag nog heen. Terug bij de auto hebben we nog lekker even een broodje gegeten die papa en Aimy vanmorgen hadden gehaald. Ook haddne we lekkere pizza broodjes .....hhmmmm heerlijk waren die. We zijn terug gereden en richting Pioatte gereden om naar het meer te gaan. Het meer kon je de hele tijd zien toen we naar beneden reden. wat was het water mooi helder. het was helemaal groen gekleurd. Voordat we beneden waren zag mama ineens een bord met een waterval erop!! papa vol in de ankers met piepende banden haha.. We hebben de auto geparkeerd en zijn natuurlijk even naar de watervalweezn kijken. Het was maar een heel klein stukje lopen vanaf de weg en ernaar toe hebben aimy en Levy even lekker met hun blote voeten door het water dat naar beneden kwam lopen vanaf de berg gelopen. Bij de waterval zelf aangekomen kwam je bij ene uitkijpunt met een hek erom heen. De waterval viel wel zo'n 20 meter naar beneden. een heel gaaf moment om dit toch nog even mee te maken. We zijn daarna weer naar de auto gereden om verder af te dalen. Eenmaal beneden wouden we eerst naar een strand heen rijden, maar hier was het wel erg erg druk ( door de nationale feestdag natuurlijk ) we zijn daarom maar terug gereden naar een klein haventje wara we de auto hebben geparkeerd en we heerlijk een stuk langs het meer hebben gewandeld. Ook hebben Aimy en Levy gezien hoe men ging surfen, dat vonden ze ook erg inddrukwekkend. hier hebben ze ook even lekker met hun blote voeten in het water gestaan. Zwemmen hebben we hier niet gedaan, want het water werdgelijk wel heel erg diep.
We zijn om half 3 weer richting het huisje gereden, het is zo'n ritje van 2 uur normaal, maar de terugweg hadden we pech, want het was half 6 dat we thuis waren. Nu was het voor ons file rijden. Maar goed wat doe je eraan?! GRRRR hahahaa...
Toen we thuis waren zagen we dat de studenten weg waren en dat er een paar nieuwe gasten waren. volgens ons zijn het Italianen. Aimy en Levy zijn gelijk bij thuiskomst in het wtaer gedoken om even lekker af te koelen en lekker te spelen in het water. Papa en mama zijn heerlijk op het balkon gaan zitten en nog even hunzelf weg laten branden door de zon. Om een uur of half 7 zijn we heerlijk uit eten gegaan en zijn we bij een andere pizzaria gaan eten, deze pizzaria is nog dichterbij (hemelsbreed zo'n 100 meter, over de weg zelf zo'n 200 meter hahah) en we hebben er heerlijk gegeten. Vanavond bij terugkomst hebben we de kids vroeg naar bed gedaan, want het was best een lange dag met veel in de auto zitten. Morgen is er weer een nieuwe warme dag en gaan we weer volop genieten hier van het mooie weer en van de super vakantie