Cavallino dag 8

31 mei 2017 - Cavallino, Italië

Cavallino dag 8
Vanmorgen waren we weer zoals eigenlijk elke ochtend weer lekker op tijd. Papa en Aimy hebben broodjes gehaald en mama heeft de tafel gedekt, Levy is nog even blijven liggen. Hij was nog niet helemaal wakker, maar wat wil je ook als het elke avond zo'n 10 uur wordt. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt op weg naar Treporti, Dit is een gedeelte van de haven hier in Cavallino. We zijn met de taxi-boot naar Burano en Murano geweest. Eerst zijn we naar Burano gegaan, dit is een dorpje op een eiland met allemaal gekleurde huisjes en allemaal smalle steegjes, met bruggetjes en het is bekend om zijn 'kant' allemaal jurkjes en kleden kon je hier dus kopen. Op dit eiland stond ook een kerk die helemaal scheef stond, dus het is niet alleen Pisa met een scheve toren. In dit dorpje hebben we heerlijk rondgelopen en ook even lekker wat gedronken. Na ongeveer een anderhalf uur zijn we met de taxi-boot naar Murano gegaan. Murano is eigenlijk te vergelijken met Burano, maar Murano staat bekend om zijn Murano glas. We hebben ook hier lekker rondgelopen en lekker een hamburger gegeten bij een klein barretje. Hier moesten we achterom om te kunnen zitten. Dit was een heel klein privé pleintje waar we kwamen te zitten. Heel erg leuk en heel erg knus. Aimy moest alleen heel nodig plassen, dus dat heeft papa even gevraagd waar de WC was. De ober zei dat ze geen WC hadden, dit vonden we wel erg raar en erg stom. Ook moesten we extra een euro per persoon bij betalen, omdat we op het terras hadden gezeten. Maar lekker was het in ieder geval wel en daar gaat het om. Na het eten zijn we even een paar glaswinkels ingegaan om te kijken wat ze allemaal hadden, maar je kunt eigenlijk alles wel krijgen hier van glas. Heidy was helemaal in haar sas met Aimy en hebben dan ook een aantal dingen gekocht. Ook was er op het plein in het dorpje een soort 'fontein' maar deze had geen water, maar was helemaal van glas gemaakt. In het dorpje hebben we ook gezien hoe men glas maakt, de deuren van de fabriek stonden gewoon open. Wel erg gaaf om te zien hoe de man aan het glasblazen was. Hij maakte de raarste figuren van het glas. Bij de boot terug hebben we eigenlijk maar even moeten wachten. Zo'n 10 minuten. Wel was het erg erg erg erg erg druk. En ja hoor, weer heel veel chinezen die mee moesten op de boot. Op de boot hebben we het eerste stuk moeten staan. De boot stopte steeds bij een aantal haltes. Je moet het eigenlijk zien als bij ons de bus of de metro. Nadat we twee haltes hadden gehad zag papa dat er achterop de boot (en op het buitendek) mensen weggingen, papa riep aimy en ze zijn snel daar naar toe gegaan en gaan zitten, ook Levy was er als de kippen bij. Mama wou ook snel komen, maar die had een dikke vervelende tante voor haar hahahahahaah. Maar buiten op het dek hebben we heerlijk gezeten en de vaartocht duurde toen nog zo'n half uur. Bij Treporti haven zeiden we tegen Levy dat hij weer naar voetbalsirts mocht gaan kijken, want hij heeft er wel veel gezien, maar nog niet aangeschaft. Na een paar kilometer rijden kwamen we er toch langs wisten we. Maar één keer raden.....we waren te vroeg!! het was nog maar half 4 en dan hebben ze hier nog Siesta. We zijn dus maar even naar het huisje gereden, dit is ongeveer 5 minuutjes rijden. Daar hebben de kids eerst nog even lekker gezwommen en papa is gaan douchen terwijl mama ook maar even een duik heeft genomen. Na het zwemmen heeft iedereen zich verder opgefrist en zijn we weer naar de asia winkel gegaan waar we de shirts kunnen kopen. De twee dorpen waar we vandaag geweest zijn, kun je eigenlijk vergelijken met Venetië zelf, maar dan kleiner en veel rustiger. Vandaag was een erg er gmooie ervaring die we absoluut niet hadden willen missen!
Vanavond hebben we gegeten bij de welkbekende pizzaria. Vandaag is het pizza dag, een pizza met drinken en een nagerecht kost maar € 8,50 dat was echt smullen. Na het eten hebben we weer een lekker ijsje gehaald en zijn we weer naar huis gegaan om op het balkon nog hints te spelen. Morgen is alweer een week dat we hier zijn in Cavallino, maar we hebben dus ook nog een week te gaan!! super..... voor nu tot morgen lieve lezers