Dag 10: zondag 21 september 2014

21 september 2014 - Sankt Peter am Kammersberg, Oostenrijk

Vanmorgen was iedereen weer vroeg wakker. We hadden allemaal weer in een dagje vakantie vieren. Het zou vandaag gaan regenen, dus wisten we nog niet goed wat we zouden gaan doen.

Eerst hebben de kids lekker bij het huisje gespeelt en heeft Aimy weer netjes haar huiswerk gedaan.

Om 11.00 uur zijn we in de auto gestapt richting Murau. Het weer was juist erg mooi en warm, dus hebben we een mooie wandelroute opgezocht. Vlak bij Murau konden we boven de Frauenalpe op. Hier kun je op 1600 meter de auto neerzetten bij de Murauhutte. Hier hebben we even wat gedronken en een patatje met een frankfurter wordt gegeten. De kinderen konden hier lekker hossen. Er waren fietsen en een trekker waar ze mee de berg af konden roetsjen. Ook was er een kat die een muis had gevangen. De muis leefde nog en de kat gooide het muisje alle kanten op.

Nadat we het eten op hadden gingen we lopend naar de top op 2004 meter. Het was een aardige tippel, maar wat een uitzicht!!! Onderweg konden Aimy en Levy leuk spelen. Zo was er genoeg water, bos en klimgelegenheid. Vlak bij de top hebben we een paar mooie foto's van en met elkaar genomen. Ook Levy en Aimy mochten filmen en foto's maken.

Op de weg weer naar beneden hebben ze beide een mooie wandelstok gevonden en meegenomen. Levy moest erg nodig plassen en heeft maar in het bergriviertje zijn behoefte gedaan.

Het weer was super. Een strak heldere lucht en 23 graden was wat er ons gegeven werd. Wel kwamen er in de verre verte langzaam donkere wolken aan. Daarom hebben we maar besloten om terug naar de auto te gaan. Bij de auto hebben we nog even wat gedronken en hebben we onze zere beentjes weer rust gegeven.

Eenmaal weer bij het huisje werd de lucht wel erg erg donker en zijn we maar gezellig binnen gaan zitten. De kinderen zijn erg druk met het maken van een mooi vakantie plakboek.

Morgen wordt het weer mooi weer, alleen een stukkie kouder. Tot op 1500 meter wordt zelfs sneeuw verwacht.

Nou straks lekker een schnitzel eten en dan lekker heanig zitten met de beentjes omhoog.