Dag 7: donderdag 18 september 2014

18 september 2014 - Sankt Peter am Kammersberg, Oostenrijk

Vanmorgen heeft mama broodjes gehaald. We waren er vroeg bij, want vandaag gingen we met een 120 jaar oude stoomtrein (die Murtalbahn).

De trein ging van Murau naar Tamsweg. Om 10.15 uur ging de trein weg. We zaten in een wagon met een bar. Papa en mama hebben genoten van een overheerlijke bak koffie (bah bah bah) en de kids hadden een lekkere cola.

Vandaag was de laatste dag dat de trein ging. Er was een man die ging jodelen en ging spelen op zijn accordeon. En ja hoor...oans Aimy kreeg het weer voor elkaar en mocht met de man meespelen. SUPERGAAF!! Ze kreeg een groot applaus van de mensen in de trein.

Onderweg hadden we een paar tussenstops en gingen we door allemaal tunnels. Erg snel ging de trein niet, dat vond Levy wel een beetje jammer. Maar we hebben onderweg wel erg veel gezien.

Het eindstation was Tamsweg. Hier bleven we anderhalf uur. We hebben lekker wat gedronken bij een restaurant. Daarna hebben we bij het station nog een lekker broodje gegeten.

Op de terugweg zaten we in een andere wagon. Hier konden de kinderen kleuren. Ook hebben ze nog een lekkere appel gegeten. Ooh ja en niet te vergeten. Beide kids moeten overal heen plassen, dus in elk restaurant en cafe of bezienswaardigheid. Dus de trein moest er ook aan geloven. Pppffff lekker rot lopen door die wagonnetjes. En een superfijne ( kloten ) WC.

Ze hebben trouwens nog wel speelgoed gekocht van hun eigen geld in Tamsweg. Levy een draaimolen van playmobiel en Aimy twee barbie poppen.

Vanavond hebben we lekker dicht bij huis gegeten. Boven op de berg is een Gasthof waar het eten erg erg lekker was. Ook was er een meisje en een jongen (Katrina en Christian) die de hele tijd bij ons kwamen zitten. Erg leuk, maar de kleine wou zelf het eten bij ons van het bord halen. En het meisje begon te bedelen of we nog snoep of kauwgom in de auto hadden liggen.

Nu een avondje weer lekker zitten en uitrusten. Morgen weer een leuke dag.