Dag 8: vrijdag 19 september 2014

19 september 2014 - Sankt Peter am Kammersberg, Oostenrijk

Vandaag was het weer ongelooflijk!! Hier was het rond de 25 graden en het was kraakhelder. Dus hebben we besloten om naar Obertraun Dachstein te gaan. http://www.dachstein-salzkammergut.com. was wel een rit van bijna twee uur, maar was het zeker waard.

Obertraun dachstein is een berg van 2965 meter. Beneden in het dal van Obertraun ga je met een kabelbaan naar boven. Natuurlijk bleef papa beneden en moest hij zich maar drie uur op het terras vermaken. Maar dat heeft hij zeker wel gedaan.

Mama, aimy en levy zijn met de kabelbaan naar boven gegaan. Hier was een avonturenpad met leuke spelletjes. We moesten een kwartiertje lopen en kwamen toen bij de mamoetgrot. Dit is een hele grote grot. We hebben wel een uur kunnen lopen door de grote grot. Het was heel erg spannend en heel erg mooi. Aimy heeft veel foto's gemaakt.

Daarna zijn we weer met een kabelbaan omhoog gegaan. We waren nu boven op een hoge berg, hier moesten we ook een eindje wandelen, maar we vonden dit super gaaf. We klommen over rotsen en hebben hele mooie bloemen gezien. Het uitzicht was super mooi. Dit vergeten we nooit meer. We zijn naar een "5 finger" ( en nee Jermaine..niet dubbelzinning denken) platform gelopen om alles goed te kunnen zien.

Er was een gletsjer en je kon er vele wandelingen maken en op het 5 vinger punt staan. Dit is een platvorm op 2190 meter hoogte dat bovenop de berg staat en over de klif hangt. Hier sta je 250 meter vrij van de grond onder je.

Daarna zijn we weer teruggelopen en waren we te moe om naar de ijsgrot te gaan. We hebben leuke foto's gemaakt en veel gefilmd. Levy heeft ook nog een parashot (parashute) gezien en een vliegtuig tussen de bergen door dat lager vloog als ons.

De kinderen hebben het meer dan fantastisch gehad en op de terugweg hebben we lekker gegeten in het plaatsje Baierdorf vlak bij ons huisje.

We hebben de hele dag genoten van het hele mooie en warme weer. 25 graden.

We proberen foto's te plaatsen maar internetverbinding is van jan lik me het vestje. Maar we keep on trying. En als ze erop staan..misschien weer een paar wazige omdat papa de telefoon bij zich had.

Morgen dagje Murau naar de oldtimers en daarna naar Judenburg shoppen.

Nu lekker zitten een cola malibu en een biertje drinken.

1. Pa en ma:
    19 september 2014
    hoi vakantie-gangers. ziet er weer fantastisch uit wat jullie hebben ondernomen gisteren en vandaag. wat een lef om in zo'n bakkie te gaan hangen. voor geen goud gedaan.de kidss vermaken zich zo te zien ook opperbest. nog ff doorgaan en ze (jullie óók trouwens) willen niet eens meer terug.
    nog heel veel plezier en vooral dat prachtige weer. tot horens, xxx a.d. kids en baie groet van deze kant.