Kreta 7 mei dag 8 (2018)

7 mei 2018 - Aposelemis, Griekenland

Kreta 7 mei dag 8
Vandaag zou het iets minder weer worden, en toen we om half negen gingen ontbijten, had het inderdaad geregend. Ook waren er veel wolken, maar het was gelukkig weer droog. Tijdens het ontbijt hebben we even overlegd wat we vandaag nu eens konden doen. Er is besloten dat we naar Agios Nikolaos zouden gaan. We hebben een busje gehuurd (T5) en zijn toen richting Agios gereden. Dit is ongeveer een ritje van drie kwartier. Eenmaal in Agios aangekomen moesten we een parkeerplaats zien te vinden. Rijdend door de hele smalle steegjes hebben we er één gevonden. We hebben het plaatsje doorgelopen waar we 16 jaar geleden ook liepen, alleen nu met strontvervelende kids erbij hahaha. Er is op zich weinig veranderd, alleen het nederlandse restaurant van Rolf en Petra is er niet meer, er zit nu iemand anders op. We hebben hier wel lekker wat gedronken. Na het drankje zijn we via het meer naar de haven gelopen, hier hebben we lekker gegeten, behalve Levy, want hij had een MEGA bord spaghetti, en Patrick had een pizza met Feta, die was ook minder, maar verdorie die Hamburgers en die nuggets, Jammie jammie!! We kwamen ook een heel klein kerkje tegen midden in Agios, de kids hebben hier een Kaarsje aangestoken voor oma Ria en voor opa Plem Plem. Nadat we in Agios waren geweest zijn we naar ons oude appartement gereden, Cretan Village in Ammoudara, dit was 5 kilometer rijden. We hebben hier via de zeer zeer steile bult, weer even voor ons appartement gestaan. Ook zijn we weer even bij het privé strandje geweest. Al met al was hier weinig veranderd, alleen was er nu WiFi en er was Airco. Op de terugweg zijn we omgereden en zijn we even naar de lassithi hoogvlakte gegaan. Beetje jammer dat het bewolkt was, maar alsnog hadden we een mooi, maar koud uitzicht over de vlakte aan de ene kant, en de zee aan de andere kant. Hier zagen we ook overal berggeiten. Op de terugweg naar het hotel vond Wesley het zo leuk dat hij te ver doorreed en al weer vlak bij Heraklion was hahah. Toen we weer bij het hotel waren hebben we heerlijk geborreld in het café. Daarna zijn we ons lekker gaan opfrissen en hebben we weer gevreten bij het restaurant!
Het was mexicaanse avond, dus wraps waren er zeker bij!! Jammie. Na het eten zijn we in de lounge bar gaan zitten met een heerlijke bak koffie en daarna kunnen we weer lekker potje klaverjassen en borrelen, terwijl de kids naar de Disco zijn. Mirgen weer lekker dagje zwemmen en naar strand.