Kronenburger See dag 1

23 februari 2018 - Dahlem, Duitsland

Vandaag zijn we vertrokken naar Kronenburger see in Duitsland. We gaan er heerlijk een weekje tussenuit met Gerrit en Gerda (hun komen morgen) . Aimy en Levy moesten eerst nog even naar school, om 12 uur hebben we ze opgehaald en zijn we weg gereden richting Duitsland. Het weer onderweg is super. Onderweg hebben we helemaal geen oponthoud gehad. Om kwart voor 3 stonden we bij de receptie van het park! Wat wel ideaal is, is dat ze gewoon Nederlands praten. Ook het inchecken ging heel makkelijk en zonder papierwerk. Het weggetje naar het huisje toe is wel erg, heel erg steil. Dus wanneer het van de week gaat sneeuwen, kan dat nog wel erg leuk worden. Het huisje zelf is super deluxe, sauna, zonnebank, bubbelbad, elke slaapkamer eigen douche en ook een eigen WC. Ideaal voor Wesley, de zeikerd. Beneden is een grote ruime eettafel.. Zo'n 240 lang.. Nee geen 220 hihihi .. En ook is de huiskamer voorzien van een grote hoekbank en we kunnen alle Nederlandse zenders ontvangen. De keuken heeft combi magnetron (gaan we niet gebruiken, we gaan lekker uit eten) vaatwasser, senseo maar ook gewoon koffiezetapparaat. Buiten en een heel groot overdekt balkon/veranda met een grote openhaard waar we uitzicht hebben over de kronenburger See. Ook in de is huiskamer is een openhaard. We hebben de tassen uitgepakt en zijn toen naar het restaurant gegaan om ff lekker te borrelen met een hapje en daarna hebben we hier ook heerlijk gegeten. Na het eten zijn we de zwemkleding aan gaan doen en hebben er heerlijk gezwommen in het zwembad, daar zijn we ook even de sauna in geweest. Eenmaal weer bij het huisje hebben we even yahtzee gedaan en daarna zijn Aimy en Levy lekker gaan liggen op bed, om daar nog ffkes achter de tablet te mogen. Morgen wordt het koud maar wel erg mooi weer. En dan hopen we Gerda en Gerrit een warm welkom te heten hier.. Zin aan heerlijke vakantie.. Bij terugkomst zijn we zo'n 5 kilo p.p. Aangekomen. Tot morgen allemaal en fijne avond en geniet nog even van de eerste foto's