Kronenburger See dag 4

26 februari 2018 - Dahlem, Duitsland

Vanmorgen, uitgeslapen!! Ja tot kwart voor 8..heerlijk.. Daarna is papa met Aimy en mama naar Stadtkyll gereden om broodjes te halen bij de bakker.
Het was wel weer erg koud, - 9 was het. Eerst hebben we nog even de tafel gedekt en koffie gezet. Bij de bakker werd ons uitgebreid uitgelegd wat nu de echte Kaiser broodjes zijn. Wij Nederlanders denken dat dat de witte bolletjes zijn, maar het zijn eigenlijk de bolletjes met de pitten. Weer wat geleerd. Terug bij het huisje zaten gerrit en gerda al klaar om te ontbijten, Gerda helemaal, want ze wou snel weg om te kunnen shoppen 🛒. Tegen half 11 zijn we richting Bad Munstereifel gegaan, daar is een city outlet. Allemaal kleine winkels. Daar hebben we inderdaad geslenterd en geshopt, brrr koud dat het was! Van een onderbroek tot een dikke winterjas is er ingeslagen. Ook hebben we daar een heerlijke grote bak koffie gehad met een grote punt appeltaart. Terug richting de auto zijn we boodschappen wezen doen bij de Aldi. Papa en Gerrit hebben de auto opgehaald. De zwarte volkswagens zijn mooi wit geworden. En nee niet van de sneeuw maar van het zout. Gerrit, papa en Levy waren trouwens behoorlijk koud en hadden vermoeide beentjes van het wachten op de shoppende dames. De dames gingen winkel in en uit. En bij de de auto waren papa en Gerrit een stukkie lichter. De inhoud van de portemonnee was aardig geslonken hahaha. Om half 4 waren we weer bij het huisje en zijn de dames in de sauna gegaan. Levy is gaan bubbelen en papa en Gerrit hebben lekker een pilske gepakt. Ook hebben Aimy, papa en Gerrit even Yathzee gedaan. Daarna zijn we heen eten gegaan hier op het park. Papa en opa hadden een schnitzel met ui, tomaat en kaas. Mama kip met ananas, levy had een lekkere wafel, aimy patat met frikandel en oma had een heel grote burger, de helft is ze nu nog lekker aan het opeten hier in het huisje. Nu gaan we lekker zitten en genieten van de avond. Morgen gaan we naar de bierbrouwerij in Bitburg. Dat vinden de kerels super!!! Fijne avond allemaal