Kronenburger See dag 5

27 februari 2018 - Dahlem, Duitsland

Toen we vanochtend wakker werden rond 7 uur, was het wit, heel wit. Het heeft gesneeuwd!! Zo'n 10 centimeter is er vannacht gevallen. We kijken nu heel mooi weg over de bergen voor ons. Papa is met mama brood gaan halen . Maar omdat het bij het huisje zo steil is, is papa eerst de auto gaan starten om de auto baar boven te rijden. Het lukte niet in één keer.. Glij glij, en ook niet in twee keer, weer glij glij! De derde poging, hoppaaa!!  We hebben weer brood gehaald in Stadtkyll. Na een heerlijk ontbijt heeft papa met Aimy een slee gehuurd bij de receptie. We zijn daarna naar Bitburg gereden, hier zijn we naar de bierbrouwerij gegaan. Voordat de rondleiding begon hadden we nog 2 uurtjes om door Bitburg zelf te lopen en te shoppen. We kregen van de brouwerij bonnen mee, deze konden we inleveren bij diverse cafés en restaurants. Hier kon je dan gratis een biertje of radler drinken.. Dat moesten we uiteraard even doen. Ook hebben we voor de nieuwste aanwinst in de familie een paar leuke kleertjes gehaald. Om 1uur begon de rondleiding bij Bitburger. We gingen van zaal naar zaal. In elke zaal werd het hele proces uitgelegd hoe bier wordt gemaakt. Aimy en levy mochten de tourgids helpen, door de hele tijd op de startknoppen te drukken van de informatie filmpjes die we kregen te zien. We vonden wel jammer dat we niet echt de brouwerij zelf in gingen. Na de rondleiding konden we weer gezellig zotten in de bar. Hier konden we weer borrelen en kregen we een pretzel. Om 4 uur waren we weer bij het huisje voor een lekkere warme bak koffie. Even henbe we rummikub gedaan terwijl mama in het bubbelbad zat. Natuurlijk moest papa ook ff in bad, maar eerst ging hij even onder de zonnebank. Later zijn we heen eten gegaan in Stadtkyll. De dames namen een lekkere kogelbiefstuk en de mannen namen een XXL schnitzel, ja dat waren ze zeker.. Ppfff wat groot. De kids hebben een lekker kindermenu genomen. Na het eten, weer bij het huisje hebben we de kachel aangedaan. Gerda ging lekker onder de zonnebank en de rest lekker uitbuiken in de kamer bij de kachel. Nu straks een spelletje dien en dan morgen naar Cochem. Fijne avond allemaal