Riparbella dag 10

7 juni 2019 - Montescudaio, Italië

Vrijdag 7 juni,

Vanmorgen heerlijk gegeten en daarna, hoppa in de auto naar het station. Dit is ongeveer een kwartiertje rijden dus heel goed te doen. We hebben de auto recht voor het station geparkeerd en een viertal tickets gekocht, een retour naar Pisa voor de hele familie is maar 38 euro. De meneer achter de balie was heel grappig voor de kinderen, hij was erg erg aardig. Toen we de tickets hadden gekocht, hebben we maar 10 minuten moeten wachten. Echt ideaal het openbaar vervoer soms. Maar het kon wel de NS zijn, er was een vertraging van 10 minuten.. Ggrrr hahahaha. Eenmaal in de trein ging het snel, Aimy heeft op de telefoon een app, deze meet hoe hard je gaat. We gingen 149 km per uur. We reden heel lang langs de kust, dus een super mooi uitzicht. Na 40 minuutjes waren we in Pisa centraal. Hier moesten we even overstappen naar Pisa san Rossore. Deze ging na 4 minuten al weer verder. Aan gekomen in pisa was het maar 5 miniten lopen naar de toren. Warm warm warm was het zeker, maar we hebben voor dat we de drukte inliepen  een paar flesjes koud drinken gehaald. We liepen langs allemaal kraampjes met die Afrikaanse luitjes die ons van alles en niets wilden verkopen. Op een gegeven moment moesten we links door de oude stadspoort, ineens kwamen we bij een groot plein met daar een heel grote basiliek en een groot grasveld. En ja hoor!!! De toren zagen we ook!! Wauw wauw wauw!!! Wat een gezicht. Wat is hij scheef en wat is hij groot. Zeer indrukwekkend. Wel heel veel selfie mensjes met die spleetoogjes hahaha.. Maar dat mocht de pret niet drukken, we hebben hier de welbekende foto's gemaakt, omdrukken en tegenhouden van de toren. Ook hier moest natuurlijk een lekker Italiaans ijsje worden gehaald. Wat hier wel is, is heel veel politie en het leger was er ook volop aanwezig met hun zware mitrailleurs.!! Het plein was verder ook hermetisch afgesloten met betonblokken. Dus IS, hier wordt het jullie goed moeilijk gemaakt. Toen we terug gingen moesten we wel heel lang wachten op de trein. Dat is dan wel ff kloten, maar ja... We zaten naast een oude mevrouw uit Australië, ze deed een rondreis van 4 weken. Ze was al in Bali, Singapore, Kreta, Athene en Zürich geweest.... Haar man (denken we overleden, want was er niet bij) kwam uit Valkenswaard. Wel heel leuk om haar even te spreken. Aimy moest ook heel nodig naar de wc en we gingen dus maar zoeken en zoeken.. Na 10 minuten wel gevonden in een supermarkt nabij. Eindelijk was de trein er en gingen we weer naar Pisa centraal en daar overstappen op de trein naar Cecina. Op het centraal station hebben we nog even lekker een hapje gehaald. Een paar lekkere big macs en cheeseburgers van de grote M. Terug op cecina zijn we in de auto gestapt en naar de supermarkt gegaan om de nodige spullen in te slaan. Hierna gingen bij het huisje papa en Aimy nog even lekker zwemmen. Daarna rond zes uur zijn we lekker uit eten gegaan. We hebben gegeten onder aan de berg hier (zo'n 5 minuten rijden), maar bah bah bah, wat lekker!!!! Echt een hele lekkere bak patat voor de Kids en papa en mama hadden een heerlijke aan reepjes gesneden biefstuk met Italiaanse salade en patat. Na het eten zijn we weer naar het huisje gereden voor een heerlijke bak koffie. De Kids hebben nog even voor de deur gespeelt en daarna hebben we nog gezellig een spelletje gedaan, pim Pam en petje. Heerlijk buiten op het terras bij ons. Dit alles opgeteld is wat de dag helamaal perfect maakte. Fijne avond allemaal en tot morgen. Morgen gaan we een dagje naar San Vincenzo.. Lekker naar het water en ff shoppen voor de dames.