Riparbella dag 15

12 juni 2019 - Montescudaio, Italië

Woensdag 13 juni

Vandaag al weer de laatste dag... De dag begon aardig bewolkt. Ggrrr time flies when your having fun!! Vandaag zijn we nog lekker wezen zwemmen in Vada, bij het witte strand. Eerst zijn er nog even Cecina ingeweest voor de laatste boodschappen. Na het boodschappen doen kwam ineens de zon erdoor... En het wad al snel weer 30 graden. Heerlijk weertje dus om naar strand te gaan. We kwamen aan in Vada bij het witte strand en wouden de auto parkeren. Normaal moesten we hier 8 euro betalen, maar we hoefden nu niets te betalen. We begrepen de parkeerwachter, niet ze was aardig aan het brabbelen. Maar we hoefden dus niet te betalen. Papa zijn mooie blauwe ogen zullen het wel zijn geweest. We liepen weer de 600 meter naar het strand, dat loop je in een paar minuten. Maar warm was het wel. Nadat we de duinen door waren begon het ineens best hard te waaien. En we zagen het witte strand, maar ook de hoge witte golven in de hemels blauwe zee!! Wauw wat gaaf. Maar wat waaien. Hhhmmmm zouden we daarom gratis hebben mogen parkeren??! 😁😎😀🤔... Kory aan het water hebben we onze tassen neergelegd en zijn Levy en Papa direct de zee in gegaan. Wat een belevenis om met die hoge golven in het water te zijn. De golven waren soms zo sterk, dat ze ons gewoon omsloegen. Levy vond het helemaal super!! Ook papa trouwens... Na ongeveer tien minuutjes kwamen ook mama en Aimy hey water in, met ons vier hebben we heerlijk in het water gevochten tegen de zee. Aimy werd een paar keer helemaal overspoeld, dat vond ze niet heel fijn hihihi. Nadat we gezwommen hadden, hebben we ons laten opdrogen en vervolgens hebben we een heerlijke hamburger gehaald.. Jammie Jammie. Op de terugwegnaar het huisje hebben we eerst de auto even gewassen en er ff met de stofzuiger doorheen geweest. Bij het huisje zijn de Kids nog heerlijk gaan zwemmen, en heeft mama de tassen weer ingepakt. Straks gaan we lekker uit eten aan het strand en dan nog vanavond buiten een spelletje doen op het terras. Morgen rond 6 uur willen we gaan rijden naar Piacenza om daar de auto terug te brengen en onze auto weer op te halen. We willen dan zo'n 900 km in totaal rijden en dan morgen in de buurt van Ulm, Duitsland gaan we slapen. We gaan deze keer niet door de Gotthardtunnel, maar via Liechtenstein naar huis. In totaal is dit 70 kilometer verder en een half uur langer, maar dan hoeven we niet de drukte bij de gotthardtunnel door en in Duitsland gaan we langs het Ruhrgebied ipv er dwars door. Fijne avond allemaal en tot vrijdag weer in Rijssen. P.s. Thom, gefeliciteerd met je diploma!!!!