Riparbella dag 9

6 juni 2019 - Cecina, Italië

Donderdag 6 juni

De dag begon vandaag ietwat bewolkt. Vinden we het erg??? Nou eigenlijk niet. Na de dag van verbranden gisteren, mocht het wel ff iets koeler zijn deze morgen. We hebben lekker uitgeslapen, tenminste tot half 9. Daarna hebben we heerlijk een eitje gehad. We zijn rond 10 uur weggereden. We zijn vandaag naar de koper en zilvermijn en geweest in campiglia. Dit is zo'n half uurtje rijden van ons huisje. De snelweg ernaar toe was lekker hobbelig met veel kuilen. Ach ja, is toch niet onze auto 😋😉.... We kwamen aan bij de mijnen en daar hebben we een ticket gekocht die ons een tour gaf te voet door de mijn. We gingen door een gangenstelsel waar we een helm op moesten. En terecht, want papa heeft wel 4 keer zijn dikke kop gestoten. Het was erg koud in de mijn, het hele jaar door is het er zo'n 11 graden. De tour was met eem Italiaanse gids, maar wij kregen een mp3 speler met de vertaling in het Nederlands. Wel erg makkelijk. Na deze tour kwamen we uit bij een stationnetje, hier gingen we met de mijntrein. Deze trein ging ook weer door de mijnen. Heel indrukwekkend!! Na 1 kilometer te hobbelen in een lawaaierige trein kwamen we uit bij een kasteel. Hier moest je nog 20 minuten bergop lopen om er te komen. Maar dat zijn Italiaanse minuten. Volgens ons zou je er wel een uur over doen, vooral met de conditie van mama😉. We zijn dus maar weer terug gegaan in het treintje. Rond half 2 waren we weer bij de ingang en zijn we met de auto naar de badplaats San Vicenzo gereden. Hier in dit mooie plaatsje hebben we lekker op het strand een entrecote gegeten... Wat een straf was dit zeg!! Na het eten zijn we weer naar het huisje gereden en hebben we lekker gezwommen met ons allen. Het weer was inmiddels al weer zo opgeknapt dat het strak blauw was aan de hemel en zo'n 30 graden weer. Na het zwemmen hebnenwe gedouched en lekker buiten het huisje op het terras gegeten.. Heerlijk dat vlees bakken op die bakplaat die we hebben meegenomen vanuit huis. Nu gaan we even lekker genieten van het Italiaanse schepijs en dan nog even de zwijnen te eten geven.  Vanavond lekker buiten zitten en een spelletje doen.. Pim pam pet. Wauw😉 morgen gaan we met de trein naar Pisa. Kijken hoe dat rare schreven torentje erbij staat. Tot morgen allemaal