Cabanas Tavira dag 10

20 juni 2023 - Tavira, Portugal

Vandaag stond de boottocht naar de Benagil grotten op het programma. Als je dan toch in de Algarve bent dan moet je dit gezien hebben. Al vroeg zijn we vertrokken naar Vilamoura, waar de boot zou vertrekken. De boot zou om twaalf weggaan en om 16.00 uur weer terug zijn. Aangekomen in Vilamoura hebben we ons direct ingecheckt, zodat we nog even de tijd over hadden om lekker wat te eten. We zijn bij een Engels sportcafé op het terras gaan zitten om heerlijk wat te drinken en ook de buikjes goed te vullen. En gesmaakt heeft het zeker!! Om half twaalf konden we de boot op en hebben we direct een plaats op het bovendek gezocht. Vanaf vilamoura zijn we langs albufeira gevaren richting de grotten. Direct toen we de haven uit kwamen varen begonnen de mooie kliffen zich al te laten zien. Het eerste stuk waren het nog mooie gladde kliffen, maar hoe verder we kwamen hoe ruwer en meer rotsachtig de kliffen/rotsen werden. We gingen met de boot zeer dicht langs de stranden met hotels en mega grote villa's, we keken onze ogen uit. Aimy moest aan het begin nog wel een beetje wennen aan de harde wind, ze had het een beetje frisjes.. Wat een butje😛.... Maar de zon scheen vol op onze gezichten en strakke lichamen😉... Rode kreeftjes is het wat we nu zijn geworden. De boot ging even iets verder de zee op en bleef daar even rustig dobberen, de lunch was klaar! Een heerlijke BBQ vanaf de boot stond voor ons klaar... Met geschommel en gewiebel kregen we onze bordjes op de plaats, deze moesten we echter wel zelf halen met gevaar voor eigen leven hihi. Maar het eten was super lekker!! Na het eten gingen we dan naar de grotten. Richting de grotten werd het steeds drukker met boten en vooral kano vaarders. Erg goed hoe de kapitein zich hierdoor een weg kon vinden. We dachten vooraf dat het om een tweetal grotten zou gaan, maar we hebben vandaag zo'n grot of 6 gezien. Het mooie van dit alles was, dat de boot gewoon de grotten in kon varen, de ene grot was nog mooier dan de andere, we hadden 'de grot van de kapitein', 'de grot van de duiven', de grot van benagil ',' de grote grot', en nog een paar andere. Echt wat een belevenis was dit alles! Hierna zijn we weer terug gevaren richting vilamoura, de boot ging wel een stuk verder de zee op om zo dolfijnen te spotten, jammer genoeg hebben we deze niet gezien, maar de dag op zich was al een hele grote belevenis. Aangekomen weer in de haven van vilamoura zagen we de ene grote jacht na de andere liggen, wat een geld, wat een geld, dat daar ligt te dobberen.. Vervolgens hebben we de auto weer gepakt en zijn we weer naar huis gereden, thuis zijn we direct naar de Plaza gegaan om heerlijk een paar cocktails, halve liters en fris te drinken. Nu zijn we ons aan het opfrissen om zo aan te schuiven bij het avondeten. Morgen gaan we een dag de binnenlanden in met de auto. Op zoek naar, wijngaarden, olijfgaarden, sinaasappelgaarden, en citroengaarden. Voor nu weer een hele fijne avond en tot morgen....