Cabanas Tavira dag 11

21 juni 2023 - Tavira, Portugal

Vanmorgren om half 7 zaten Wesley en Heidy al weer lekker op het balkon. De gehele route van vandaag werd nog even goed doorgenomen. We hebben een route door de binnenlanden gepland, met onderweg een paar stops bij typisch Portugese dorpjes. Na het ontbijt zijn we tegen 10.00 uur in de auto gestapt en we zijn richting Tavira gereden. Van Tavira, hielden we rechts aan de binnenlanden in. Vanaf hier ging het ook gelijk bergopwaarts. We reden tussen de mooie valleien door en zagen rondom ons veel sinaasappelgaarden. Elk dorpje dat we doorkwamen zaten er allemaal lokale mensen al gezellig op het terras met de nodige drank. Dit maakte ons ook wel dorstig dus het werd tijd voor een stop. We zijn gestopt bij het dorpje Alte, dit dorpje staat bekend om het water dat door het dorpje stroomt en dat daar ook dient als het plaatselijke zwembad. Ook is hier een cafeetje dat bekend staat om de verse sinaasappelsap. Hier zijn we dus maar even naar binnen gegaan en hebben Heidy en Levy een glaasje hiervan gedronken. Wesley heeft een lekker biertje gehad. Met ons vier genieten van het uitzicht. Vanuit het plaatsje zijn we iets verder gereden en zijn we naar een waterval gereden, maar één keer raden?? Ook deze lag droog. Een eind verder op stroomt normaal een rivier en zelfs deze staat helemaal droog. We zijn dus maar weer verder gereden en onderweg nog een paar keer gestopt om een paar foto's te schieten van het mooie panoramische uitzicht. Langzaam gingen we weer terug naar de bewoonde wereld en kwamen we een grote plaats (Loulé) binnen gereden. Hier hebben we de auto geparkeerd en zijn we even de plaats ingelopen. We hadden behoorlijk honger gekregen, dus werd het hoog tijd dat we even lekker gingen eten. In een van de mooie steegjes zagen we een mooi wafel restaurantje, hier zijn we gaan zitten om de buikjes te vullen. Wesley een club Sandwich, Aimy een dubbele croissant met Nutella, Heidy een wafel met slagroom, aardbei en kinderbueno en Levy een pannenkoek (crêpe) met ijs, oreo, Nutella en slagroom. Het eten zag er geweldig uit, vooral het bordje van Levy was een kunstwerk op zich. Na het eten hebben we voor Levy nog even nieuwe slippers gekocht, want hij loopt alles hier op de slippers, hoe hij het doet snappen we niet, maar hij vind het fijn, dus loat goan, loat goan... Nadat de slippers waren ingeslagen hebben we de auto gepakt en zijn we weer naar het appartement gereden om daar lekker wat te drinken bij de Plaza. Het weer was weer erg warm, maar het waait hier nu wel heel erg hard, maar dat is wel even lekker. De komende dagen worden temperaturen richting de 40 graden verwacht, dus we kunnen onze borst nat maken. Morgen gaan we een dagje naar Albufeira om deze plaats te bezoeken, ook willen we hier naar de kliffen om hier lekker een wandeling te maken over de kliffen. Voor nu weer een fijne avond allemaal.