Cabanas Tavira dag 9

19 juni 2023 - Tavira, Portugal

Vandaag zouden we met de boot gaan, maar dit is een dagje opgeschoven. We hebben dus vandaag maar een ander programma gedaan. Zeker geen minder mooi programma, want we zijn naar Vila Real, Ayemonte en Castro Marim gegaan. Vila Real is een hele mooie grensplaats met allerlei mooie winkels. De stad is ongeveer twintig minuten rijden vanaf het hotel en ligt aan de rivier de Guadiana. Deze rivier is de grens tussen Portugal en Spanje. Aangekomen in Vila Real zijn we lekker wezen slenteren in de plaats en hebben we een aantal winkels leeggeroofd 😉.. Na een uurtje zijn we naar de haven gelopen om hier wat te drinken. Het drinken hier in Portugal is zeer goed te doen, je wordt hier niet op kosten gedraaid. Vanaf hier konden we ook de veerboot op om naar Ayemonte in Spanje te varen. Zoals net werd gezegd is de rivier letterlijk de grens van Portugal en Spanje en ook de grens van het uur tijdsverschil. Dus de boottocht er naar toe duurde erg lang zo'n 1 uur en 15 minuten!! Aangekomen in Spanje Ayemonte hebben we hier ook door het mooie plaatsje gelopen. Ayemonte Is een plaatsje met een erg mooi centrum en geweldig versierd plein. Rond om dit plein zijn allemaal winkelsteegjes, dus geen straten maar echt steegjes. Hier hebben we ook even een snelle hap gegeten op het terras, wat nogal te wensen over liet. Heidy had Tomaten soep besteld, maar dit bleek een koude soep te zijn wat in de verste verte niet op tomaat leek of proefde. Aimy had geen honger dus wou alleen een bakje patat. Maar dit hadden ze niet. Dit kan natuurlijk, maar toen vijf minuten later Heidy naar het toilet ging, bleken ze binnen wel patat te serveren, toen Heidy er alsnog om vroeg, bleek dit alleen voor binnen te zijn. Beetje raar, want wie gaat er met dertig graden nu binnen zitten😒.. Maar goed, zullen we wel de zeurende Nederlanders om zijn. Na het eten hebben we de veerboot weer terug genomen naar Vila Real.. De veerboot terug ging heel erg snel, we zijn om kwart over drie teruggeven, en waren om iets voor half drie al weer aan de overkant! Back to the Future. We zijn naar de auto gegaan om zo'n 10 kilometer noordwaarts te gaan, naar het plaatsje Castro Marim, dit een een plaatsje met twee zeer grote kastelen uit 1312. De kastelen waren twee grote ruïnes, waarvan er één toegankelijk was voor het publiek. Na een korte route klimmen en klauteren kwamen we boven aan. Het uitzicht vanaf hier was echt geweldig! Rondom het hele kasteel kon je boven langs de gevechtsmuren lopen. Dit gaf je rondom een super uitzicht, een beetje trillende knietjes  voor Levy en Wesley waren er echter wel, want hoog was het zeker! Binnen de kasteelmuren stonden een aantal gebouwen en ruïnes, een paar konden we naar binnen. Één van de gebouwen was een museum met hierin allemaal archeologische opgravingen, het andere gebouw gingen we ook naar binnen, dit bleek de martelkamer van vroeger te zijn. Blij dat we nu leven, want als je in die tijd gestraft werd, word je niet vrolijk!!! Na het kasteel zijn we weer richting het hotel gereden om even lekker te eten en uit te rusten. Nu zitten we op het balkon te genieten van een heerlijk fris windje, ook wel even fijn na de warme dagen. Morgen staat de boot op het programma, maar vanavond eerst gezellig eten en borrelen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade