Cabanas Tavira dag 8

18 juni 2023 - Tavira, Portugal

Vandaag is het al weer zondag 18 juni en zit de eerste week er al weer op😒... Maar think positive, we hebben nog een hele week te gaan!! Half zeven zat Wesley alweer lekker op het balkon met een bakkie koffie. Het was alweer direct lekker warm. Tegen half tien zijn de Kids uit bed gekomen en hebben we heerlijk een paar eitjes, croissants en broodjes gegeten. Daarna zijn Aimy en Levy naar het appartement gegaan en zijn Wesley en Heidy naar de Receptie gegaan om daar de auto af te halen. We hoefden helemaal niet te wachten, en het papierwerk was ook snel gedaan. Een mooie Seat Ibiza hebben we de gehele week tot onze beschikking. We zijn hierna direct naar Prego Do Inferno gereden. Dit is een waterval tussen de sinaasappelvelden en de bergen. De weg er naar toe was al super om te rijden, eenmaal aangekomen konden we de auto op de parkeerplaats neerzetten en moesten we de laatste 600 meter te voet verder. Bij de reviews hadden we al gelezen dat het klimmen en klauteren zou zijn. En dit was niet overdreven!! Het pad begon mooi breed, maar na een tiental meter was het pad nog maar zo'n dertig centimeter breed, het buikje van Wesley werd lekker gekieteld van beide kanten door het riet. Het pad dat we bewandelden was echter wel erg mooi om te doen en ook met een erg mooi uitzicht over het landschap. Toen we het water eenmaal hoorden, waren we er ook, dachten we tenminste.. We waren nog maar boven, en keken zo'n twintig meter recht naar beneden op het meertje. Wesley en Levy hadden de schrik al goed te pakken, want het enige pad naar beneden was wel erg, maar dan ook echt steil!!! Iets verderop zagen we ook een pad dat gelukkig iets soepeler naar beneden ging. Thank God....ook het laatste stuk was erg mooi om te doen, onder de boomtakken door en langs kleine rotsen met grotten, super!!! Bij het water aangekomen, was een kleine teleurstelling, want de waterval was door de droogte drooggevallen, maar dit mocht de pret niet drukken. We hadden de zwemkleren thuis al aangedaan, dus shirt uit en het water in. Levy en Wesley zijn erin gegaan, nadat Heidy al twee baantjes had gezwommen!! De vissen zaten de knabbelen aan de tenen, dus een exclusieve behandeling van de pedicure ( de welbekende pedicure behandeling met garra-rufa vissen) hebben we niet meer nodig😛)... Hierna zijn we weer richting de auto gelopen, echter wou Levy eerst nog een paar sinaasappels 'nakken' en behalve sinaasappels waren er ook citroengaarden, dus ook een paar citroenen voor vanavond in de cola moest hij 'nakken'.... Hierna zijn we naar Santa Luzia gereden en hebben hier heerlijk gelunched aan de waterkant, met natuurlijk de nodige drankjes. Rond een uur of drie waren we weer bij het appartement en zijn we doorgegaan naar de Plaza om hier nog lekker wat te drinken en een frisse duik te nemen. Het begon echter best hard te waaien, dus hebben we niet al te lang gezwommen. Nu zitten we heerlijk te chillen op het balkon om dan straks lekker te eten en daarna genieten van de live muziek die vanavond op het programma staat. Als het goed is gaan we morgen op de boot, dan staat een boottocht van vier en half uur op het programma met BBQ en dolfijn spotten. (we wachten nog op een mailtje of het niet vol is geboekt, maar we hopen dit morgen te kunnen beleven). Voor nu allemaal een fijne avond en tot morgen