dag 14, La Hameau de Flaine

22 juli 2015 - Arâches-la-Frasse, Frankrijk

Stralend weer was het vanmorgen weer. Om half acht zaten we al lekker op het balkon. Om kwart over acht zijn Wesley, Aimy en Glenn naar de bakker gelopen om brood te halen. Erheen lopen is nooit een probleem, maar terug krijg je een beste klim voor de kiezen. Maar ja beetje conditie opbouwen is nooit erg...;);) na het ontbijt hebben we besloten om niet al te veel gaan doen vandaag omdat het later vandaag zou gaan regenen. We zijn in de auto gestapt en naar Chamonix gereden. Hier hebben we ff geshopt en wat gegeten. Op de terugweg hebben we de auto's vol getankt, dit alvast voor de terugreis van vrijdag. Eenmaal bij het park terug konden de kids nog ff lekker heen zwemmen. Echter kwamen de donkere wolken al dichterbij. Na een klein half uurtje begon het te donderen en hebben we de kids maar uit het water gehaald. Zelf konden we nog lekker afkoelen op het balkon. Het begon nu toch echt wel te regenen en te donderen. Het onweer kwam ook steeds dichterbij. Op een gegeven moment was het zo dichtbij dat het een honderd meter verderop in het bos insloeg. De flits was werkelijk super om te zien, maar na een paar seconden zagen we dat het bos in brand stond. We zijn nu toch maar even naar binnen gegaan, omdat het toch wel echt gevaarlijk begon te worden. Net toen we dachten dat het weer begon op te klaren, begon het gigantisch te hagelen. De hagelsstenen waren giga groot. Ze hadden wel de afmetingen van grote golfballen, gelukkig hebben we de auto's onder een groot afdak staan en de ander in de garage. Nu is het weer rustig en hebben we heerlijk shoarma gegeten. De kids zijn nu lekker aan het dobbelen. Vanavond nog een boompje kaarten en dan morgen genieten van de laatste dag en dan de tas inpakken.