Riparbella dag 14

11 juni 2019 - Montescudaio, Italië

Dinsdag 11 juni,

Vandaag was het alweer vroeg, heel vroeg erg warm.. Heerlijk!! We hebben tegen half 9 ontbeten en daarna hadden we een rit van iets meer dan een uur voor de boeg. We gingen naar Seravezza, hier heb je een route met allemaal watervallen. We moesten de tolweg weer op, doordat we de tolbadge in onze eigen auto hebben, moesten we hier contact betalen. Na een uurtje rijden werden de Kids weer wakker en waren we er bijna. We moesten een hele smalle weg op naar boven op de berg. Bij een tegenligger was het echt passen en meten of het wel kon. Best spannend, maar wel gaaf!! Na 5 kilometer boven te zijn gereden, dachten we van 'huh'!! Waar moeten we zijn!??? De hele weg dus maar weer terug gereden naar beneden, ja de weg was nog steeds heel smal hhhahah. Bijna beneden hebben we de auto neergezet op iets dat op een parkeerplaats leek. We zijn er hier uitgegaan en naar de bergrivier gelopen die naast ons langs kwam. Mama op de enkels!! Wij allemaal, wat doe je mamma??! Ze moest plassen.. Ff het bergwater warmer maken 😋😁. Maar bij het water was het wel heel erg gaaf, maar niet wat we zochten. Bij de auto terug waren er meer mensen die aan het zoeken waren. Met meerdere mensen zijn we gaan lopen langs de weg en ineens zagen we een bordje langs de kant van de weg, en we hoorden gekletter... Nee mama was het niet hihihi... Naast de weg was een heel smal en steil pad maar beneden, tussen de bossen door zag je water en hoorde je de waterval. We zijn dus maar dit hele steile pad naar beneden gegaan, en ja hoor!! Daar was de waterval, maar we waren en er nog niet. Voor de aan de kant van het water waren moesten we het laatste stuk van het pad via een touw (zo steil was het) abseilend naar beneden... Spannend maar wel gaaf. Beneden konden we de waterval zien, maar ook nu waren we er nog niet... We moesten de schoenen uitdoen en door het koude water naae de goede kant lopen om bij de waterval te komen. Rechts was een grote waterval en links was een kleine, zo'n drie meter. Hier dook ook een jongen vanaf. Bij de  waterval hebben we onze ogen uitgekeken en de nodige foto's genomen, vooral Levy vond het super.. De stenen in het water gooien en alles.. Wauw!!! Na de watervallen hebben we de auto gepakt en zijn we naar cecina gereden, hier hebben we aan het strand nog heerlijk wat gedronken. Onze alcoholiste ging aan de cola jajajaja!!! En papa aan het bier. Na de tijd zijn we weer naar huis gereden en hebben de Kids heerlijk gezwommen. Vanavond hebben we nog een lekker ijsje gehaald en de zwijntje gevoerd. De baby zwijntje liepen los en kwamen naar ons toe!! Joepie!! Straks ff pim Pam pet en dan morgen dagje nog naar het strand. Fijne avond allemaal