Cabanas Tavira dag 4

14 juni 2023 - Tavira, Portugal

Vanmorgen scheen de zon al weer volop, rond zeven uur zat Wesley weer op het balkon en Heidy kwam er al snel bijzitten. Het waaide nog lekker, dus het was goed uit te houden. Rond negen uur zijn we weer naar voren gelopen om heerlijk te ontbijten. Na het ontbijt hebben we een taxi gebeld, deze heeft ons naar Tavira gebracht. Tavira is een plaats dat Bekend staat om zijn kasteel met geweldig uitzicht over de stad, om de oud Romeinse brug, de grote vermarkt, en om Tavira eiland. Het ritje in de taxi was zo'n tien minuten en de man was erg aardig en sprak met dan goed Engels, dus we konden genoeg informatie inwinnen betreft de omgeving. Eenmaal in Tavira zijn we direct naar het kasteel gegaan. En inderdaad het gaaf en geweldig uitzicht over de stad. Groot was het niet, dus we hadden hier ook wel snel alles gezien, niet heel erg, want we brandden weg van de hitte. We hadden allemaal dorst, dus hebben snel verkoeling gezocht op het eerste de beste terras. Nadat we waren afgekoeld zijn we het plaatsje ingelopen om even lekker te slenteren. Dit de warmte hadden we dit ook al snel bekeken en zijn we naar de boot gegaan door ons naar ' ilha di Tavira' bracht. De boot kostte nagrnodg niets, voor twee euro per persoon had je een retourtje. En de boottocht ging dwars door de zoutvlaktes en langs de moerassen richting de zee. Op de heenweg hebben we alleen weinig meegekregen, want Heidy werd gebeld door het Pius X College, hun hadden de uitslag van Aimy haar vervroegde examen wiskunde. En ja hoor!!!! Met een acht het ze het vak Wiskunde afgerond!! Gefeliciteerd lieve schat!! 😘😘🍻🍻🥳🥳.. De hele boot kon meegenieten, want Aimy moest direct de vriendinnen bellen en het geschreeuw was over de hele boot te horen. Toen de boot er bijna was hadden we al een spetterend uitzicht over het eiland, het groen op het eiland en de kust was een geweldig stand. Aangekomen hadden we eigenlijk best honger en zijn we dus eerst maar even gaan vieren dat Aimy geslaagd was. Een heerlijke lunch en heerlijke verfrissende drank was de beloning voor vandaag. Na de lunch zijn we naar de andere kant van het eiland gelopen waar een heel breed wit strand was met wederom een adembenemend uitzicht! Hier zijn we lekker over de kustlijn gelopen met de voetjes in het water. De Kids weten dol blij met een stokje, bamboe genaamd. BAM BOE... Echt een geweldig grapje, wat niemand snapt maar goed.... Terug richting de boot kwamen we bij een heel rustig gelegen strand, hier zagen we tientalle krabben over de baai lopen. Op de terugweg met de veerboot hadden we meer de tijd om te genieten van de omgeving, we zagen mooie grote vissen in de zee, maar nog mooier was het grote aantal Flamingo's dat we zagen, die hier erg veel zitten en de nabije omgeving. Het eiland Tavira is echt een aanrader voor iedereen om een keer mee te maken! Toen we terug waren heeft de taxi ons weer naar het hotel gebracht. Op de terugweg kregen we het over hoever we van Spanje afzaten en van Gibraltar, en van Afrika... Spanje is hij er zo'n 20 minuten vandaan, Gibraltar is echt wel ver weg.. Zo'n drie uur en Afrika (Marokko) was met de boot maar 45 minuten en bij helder weer kun je Marokko zien liggen. We kregen het over het drugsvervoer vanuit Afrika naar het vaste land... Gibraltar staat er bekend om dat er veel door dat land naar binnen komt, maar vorige week was hier in Cabanas een drugsvangst van twee ton gedaan met hash..de chauffeur zei dat dit best vaak voorkwam hier.. De drugstransport vanuit Marokko... Maar goed dit was ff ter info... Nu zitten we heerlijk op het balkon bij het huisje en Levy en Heidy zijn even heen zwemmen. Zometeen lekker eten en dan naar een Nederlandse bar, hier vlak bij om toch echt VANAVOND het Nederlands elftal te kijken... Voor nu iedereen een fijne avond en tot morgen.....