Cabanas Tavira dag 5

15 juni 2023 - Tavira, Portugal

Vandaag beloofde het een behoorlijk warme dag te worden. En ja hoor, dat werd het zeker! Zoals elke ochtend zijn we rond negen uur lekker wezen ontbijten, om daarna heerlijk richting het strand te gaan om te bakken. Na het ontbijt zijn Wesley, Heidy en Levy eerst even de boulevard opgelopen, omdat Heidy een nieuwe zonnebril nodig had. In de brandende zon en geen briesje te ontdekken, liepen we te zweten als een otter. Het zweet liep ons tussen de bilnaad door😉. Terwijl wij lagen te zweten zat er een Portugese man op een bankje, met een lange broek en dikke jas aan. Lekkaaahhh man😒🤪🤪... Heidy heeft al snel een flitsende planka gevonden, dus konden we weer naar het huisje om ons klaar te maken voor een dagje strand, zee en zwembad. Na ons allemaal goed ingesmeerd te hebben, zijn we naar het veerbootje gelopen die ons naar het strand bracht. Op het strand was het zeer goed vertoeven, de handdoeken bleven goed op de plaats liggen, zonder dat ze weg zouden waaien. Eenmaal de spullen op de plaats, zijn we snel de verkoeling op gaan zoeken en met ons vier zijn we lekker de zee ingegaan. Koud voelde het water wel aan, bij Wesley en Levy begon alles te krimpen 😉... Aimy en Heidy zijn hierna lekker op de handdoek gaan liggen om heerlijk bruin (rood) te worden. Wesley en Levy zijn een heel eind wezen lopen langs de zee, met de voeten lekker in het water. Samen hebben ze platte stenen gezocht en deze laten stuiteren over het water (blijft een leuke bezigheid). Tegen de middag zijn we terug gegaan naar het Resort, om hier lekker te borrelen en even wat te eten, om weer genoeg energie te hebben. Wesley en Heidy hebben een heerlijke grote hamburger naar binnen gewerkt en Aimy en Levy hadden een tosti. De tosti was gemaakt van ongeveer één heel brood, zo groot dat deze was. Na het eten heeft Levy de bal en luchtbedden opgehaald en zijn we heerlijk wezen zwemmen in het zwembad. We zijn nu wezen zwemmen in het  grote zwembad. Ze hebben hier twee zwembaden, eentje iets kleiner, hier kun je heerlijk rustig zwemmen en vandaag zijn we dus naar de grote geweest, hier is het rondom wel een stuk drukker, maar in het water was het lekker rustig. De muziek klonk gezellig over het zwembad en we hebben hier heerlijk met ons vieren een goed uur gezwommen. De bal mee in het water en iedereen voelde zich weer een klein kind! Na het zwemmen hebben we nog heerlijk liggen bakken met een lekkere verkoeling (🍻🍻) aan het water. Nu zitten we even lekker op het balkon en hebben we allemaal even lekker gelegen, een lekker tukkie gedaan. We gaan ons nu zo klaar maken om heerlijk te gaan eten en dan daarna lekker borrelen bij de plaza. Morgen staat een erg leuke dag op het programma, we gaan paardrijden door de duinen, over het strand, over de zoutvlaktes en door de bossen. Aangezien we nog nooit hebben paard gereden, behalve Aimy ( die het wel goed kan) belooft het een leuke opname dag te worden voor 'DUMPERT'.... Voor nu allemaal een fijne avond en tot morgen.