Cabanas Tavira dag 6

16 juni 2023 - Tavira, Portugal

Om half zeven vanmorgen was er weer een nieuwe dag aangebroken voor Wesley, de rest lag nog lekker op één oor. Heidy kwam rond een uur of zeven buiten bij op het balkon zitten. Het was al 24 graden, dus het beloofde weer een warme dag te gaan worden. Om half acht heeft Wesley de Kids wakker gemaakt om te gaan ontbijten, want we moesten vandaag bijtijds weg om te gaan paardrijden. Na het ontbijten hebben we bij de receptie een taxi laten bellen om ons op te halen voor een ritje naar Monte Gordo. Dit is een plaats aan de Spaanse grens. Het ritje  hier naar toe duurde ongeveer een half uurtje. We moesten ons melden op een grote parkeerplaats aan de rand van een bos en het strand van Monte Gordo. Eenmaal aangekomen zagen we de paardentrailer al staan en dichterbij gekomen zagen we het vijftal paarden ook. Voor ons was eerst nog een andere groep, dus we moesten nog een uurtje wachten, dit was helemaal geen straf want het uitzicht hier was geweldig. We zijn naar een restaurant aan het strand gegaan om daar lekker even te gaan zitten in de schaduw en wat te drinken. Heel spraakzaam waren we alle vier niet, iedereen had toch wel een beetje last van de zenuwen, want op Aimy na, hadden we nog nooit paard gereden. Rond de klok van elf uur zijn we naar de afgesproken plaats gelopen en hebben we even gewacht op de paarden. We hebben niet lang hoeven wachten voor we aan de beurt waren. De man van de paarden was een aardige Spaanse man die goed Engels sprak. Het moment was aangebroken!! Heidy stond met de camera in de aanslag om te kunnen filmen hoe de rest op het paard klom. Aimy mocht als eerste op het paard. Hoppaaahhh en daar zat ze al. Toen was Wesley aan de beurt. Als een volleert cowboy mocht hij een poging wagen. Maar eigenlijk ging het best makkelijk en ook Wesley zat binnen No Time op het paard. Hierna was Levy aan de beurt. Hij gaf eerlijk toe het best spannend te vinden, maar ook hij had geen enkele moeite om op het paard te komen. Heidy mocht als laatste van ons op het paard. Ze deed haar linker voet in de teugel en begon te huppelen als een dansprinses, maar ze kwam er niet op! De man gaf aan dat ze zich goed hard af moest zetten om zo ineens op het paard te komen. Ook dit lukte niet. De man kwam maar even helpen. Één voet in de teugels en het andere been nog op de grond kwam poging drie, met hulp van de man. De man pakte zijn beide handen en legde deze op de zachte billen van Heidy, hij gaf aan wanneer ze zich af moest zetten.. Uno, Dos, Tres hoorden we.. En bij tres gleed hij met zijn handen heerlijk over Heidy haar billen en duwde haar op het paard. Ze zat er eindelijk op. Maar zat niet stevig. Toen ze zat begon het paard een beetje wild te worden en ja hoor!!! Aan de andere kant vloog ze van het paard af. Met een ferme klap kwam Heidy op de grond terecht.. En zere enkel is wat ze er aan over heeft gehouden. Poging vier was aangebroken, en ja hoor ze zat. Nadat ze eindelijk op het paard zat, konden we gaan vertrekken. Aimy mocht voorop, daarna kwam Levy, toen Wesley en toen Heidy. We zijn begonnen te wandelen door een prachtig natuurgebied, vol met dennen en wilde cactussen. Na een minuut of vijf hadden we allemaal de slag te pakken en vonden we het eigenlijk best heel erg gaaf. We konden gaan genieten van het geweldige uitzicht. Na een tijdje kwamen we bij een mooi meer aan, hier heeft de man een paar mooie foto's gemaakt van ons. Vervolgens zijn we verder gegaan en kwamen we uit bij de duinen, hier kwam wel even een moeilijk stukje voor ons als professionals, de paarden moesten een steile heuvel op lopen en wij moesten de paarden maar in het gareel houden, maar ook dit ging eigenlijk zeer goed. Eenmaal aangekomen in de duinen gaf de man Aimy te kennen dat zij de route mocht bepalen!! Aimy werd dus helemaal vrij gelaten en wij moesten haar volgen. Maar wat een beleving was dit! De mensen op het strand keken allemaal op toen ze ons aan zagen komen, en wij konden meer dan genieten van een geweldig uitzicht! Het begon voor iedereen steeds makkelijker te worden en Heidy reed zelfs met één hand om alles goed te kunnen filmen. Ook Wesley reed met één hand om foto's te kunnen maken. Na het strand zijn we weer de bossen ingegaan om de schaduw op te zoeken, het paard van Wesley wou op een gegeven moment alleen nog maar eten, dus had even niet zoveel zin meer. Ook het paard van Levy had er even geen zin meer aan en begon zijn rug en nek heerlijk te schuren aan een boom😛.. Ook Levy heeft hierna het voortouw genomen en mocht de groep leiden. Echt geweldig re zien hoe hij dit deed. Voor ons gevoel ( het gevoel van een dove kont) waren we al een paar uur aan het rijden. Maar we waren ook weer terug bij de beginplek. Wat een geweldige ervaring was dit!!! Eentje om nooit te vergeten. Het verhaal van Heidy die moeite had om op hét paard te komen, klopte niet hoor, zonder enige hulp is ze perfect op het paard geklommen en is ze ook niet gevallen 😉😉... Was wel ff leuk voor het verhaal. Rond half twee  waren we weer terug bij het hotel en hebben we heerlijk gegeten om vervolgens de verfrissing op te zoeken in het water. Na een uurtje zwemmen zijn we ons gaan omkleden om daarna even lekker een paar drankjes bij de plaza te nuttigen. Puzzelboekje en Phase 10 mee en even lekker zitten. Maar al snel werden we alle vier erg moe en zijn we naar de kamer gegaan om even lekker te slapen (Siësta). Nu gaan we zo heerlijk weer eten en dan even naar de plaza naar de disco avond. Morgen staat een dagje naar de grootste versmarkt op het programma, iets wat je mee gemaakt moet hebben hier, wordt gezegd. Voor nu een hele fijne avond en tot morgen.. 😘😘