Cabanas (Tavira) Portugal juni 2023

12 juni 2023 - Tavira, Portugal

Zondag 11 juni. Na lang, maar dan ook lang wachten is het dan eindijk zover! De vakantie naar Portugal staat voor de deur. We hebben er dit jaar extra veel zin in, dit omdat het toch een erg druk jaar is geweest met ups en downs. Aimy druk geweest met haar vervroegde examen, Levy druk geweest met CITO'S (met een fantastisch resultaat), Heidy een nieuwe baan, maar nog steeds erg druk met de studie, en de airbnb huisjes en Wesley druk op het werk met het drukste jaar ooit en natuurlijk ook met zijn studie. En daarbij nog het grote verlies van Oma pietje. Dus de gedachtes mogen wel even verzet worden. Om 12.00 kwam taxi Maik ons ophalen in Rijssen om ons naar Schiphol te brengen. Perfect gereden hoor Maik👍. Hij mag nu twee weken in onze geweldige bolide rijden en wij worden afgezet voor de deur van het vliegveld, een win win situatie noemt men dat. Om 14.00 waren we aangekomen op de vluchthaven en we konden direct doorlopen om onze koffers in te leveren, Wesley had ons thuis al ingecheckt, dus dit scheelde erg veel tijd. Ook bij de douane konden we eigenlijk direct doorlopen, Wesley werd wel gefouilleerd, en er werd even goed gevoelt tussen zijn benen, jammer dat hij niet werd gefouilleerd door een knappe dame, want zijn klokkenspel werd even goed geluid. Nadat we de douane door waren was het wachten en wachten. Eerst zijn we naar de Gate (gate D84) gelopen vanwaar we zouden gaan vliegen. Daarna zijn we even lekker wat gaan eten, de dames een heerlijk broodje gezond en de heren Burger King, een heerlijke dubbele Whopper. Aimy heeft daarna nog een cafée frappee gehad van de Starbucks. Om kwart over vier konden we gaan Boarden, we hadden een 737 (HV5351) dit is een niet zo groot vliegtuig van Transavia. We zouden om 17.00 uur gaan vliegen, maar omdat het in Frankrijk (door de stakingen) erg druk in het luchtruim was, zijn we om 17.30 vertrokken we vlogen van Nederland in oostelijk richting naar Engeland, boven London maakten we de bocht zuidwaarts, vervolgens vlogen we via Frankrijk en Spanje naar Portugal. Om 19.20 (20.20 NL tijd) zijn we geland in Faro. De vlucht is erg soepel verlopen zonder al te veel turbulentie. Vervolgens zijn de met een taxi bus Naar Cabanas gebracht en waren we om kwart voor negen in het hotel. We kregen hier te horen om direct naar het restaurant te gaan, omdat het buffet bijna werd gesloten. Snel zijn we dus maar naar het restaurant gegaan om daar de 'left  overs' op te eten. Honger hadden we zeker. Na het eten zijn we naar de hotel kamer gegaan, deze kamer is meer dan ruim, het is gewoon een compleet appartement, een woonkamer, badkamer met ligbad, slaapkamer, keuken met vaatwasser, koelkast en koffiezet apparaat. En dit alles zeer schoon. Maar goed we hebben de koffers uitgepakt en waren toen eigenlijk wel munt. Aimy is lekker op bed gaan liggen en Wesley, Heidy en Levy zijn naar voren gelopen om aan te schuiven bij het feest dat er plaats vond. Een live band hielt de sfeer er goed in en de halve liter voor Wesley gleed naar binnen. Heidy aan de oersterke cocktail, het deed haar mond spieren aardig aantrekken. Maar lekker was het zeker. Maar ook wij waren erg moe en zijn dus maar op tijd het bed ingedoken. Om half zeven zat Wesley lekker op het (zeer grote) balkon met een geweldig uitzicht over de zee, terwijl de rest nog even de ogen gesloten hield. Vandaag gaan we we boel hier maar even verkennen, wat is er allemaal op het park te beleven, even met het pendelbootje naar het privé strand (er gaan hier pendelbootjes van hotel, dit om tussen het park en het strand nog een brede strook met water ligt.) en verder doen we vandaag niet zo heel veel, lekker rustig aan beginnen.