Italië dag 13 en 14

4 mei 2022 - Diano Marina, Italië

Italië 2022 dag 13 & 14
Gisteren zijn we naar de wekelijkse markt geweest, na het ontbijt en lekker te hebben uitgeslapen zijn we vol goede moed en zin de drukte ingelopen. En ja druk was het zeker! Het leek wel of de hele provincie en alle toeristen op de markt afgekomen waren. Een lange voettocht was het echter niet, want op een steenworp afstand begon de markt. We hebben hier even leuk overal tussen gesnuffeld zoals een toerist dat hoort te doen. Papa heeft een nieuwe portemonnee gekocht en mama een nieuwe tas. Verder hebben we ons netjes gedragen en hebben we de knip op tuk gehouden. Nadat we de beentjes begonnen te voelen van het slenteren zijn we lekker op een terras gaan zitten voor een bakkie leut. Hierna zijn we even terug gegaan naar het appartement en hebben we ons opgefrist. Vervolgens zijn we lekker over de boulevard gaan lopen en hebben we een heerlijke hap gegeten. Verder hebben we deze dag weinig gedaan, alleen in de avond nog even een lekker ijsje gehaald.

Vandaag hebben we de auto gepakt en hebben we een hele tour langs alle kustplaatsjes gedaan. We zijn om negen uur al vertrokken en zijn eerst naar cervo gereden, hierna door naar Andora, hier zijn we ff gestopt om een paar kliekjes te schieten. Vandaaruit zijn we door gereden naar Allasio, een grote badplaats. Hier hebben we de auto geparkeerd en zijn we de winkelstraatjes doorgelopen en vervolgens even over het strand en de boulevard gelopen. Hier was ook een enorm grote pier (het leek Scheveningen wel hahah) waar we overheen zijn gegaan. Vanaf de pier zagen we een heel mooi klein kapelletje in de verte staan, en dus hadden we zoiets van, daar moeten we ff heen als echte roomsen. Dus wij met de auto door de smalle straatjes van Allasio en vervolgens vlak bij de kapel op een parkeerplaats de auto neergezet om te voet de laatste paar honder meter te lopen. De kapel was heel mooi op een rots tegen de zee aangebouwd met aan de ene kant vol zeezicht en aan de andere kant keek je opde grote haven. Echt een geweldig uitzicht. Nadat we dit hadden gedaan kregen we toch wel honger en zijn we door gereden naar Albenga. Ook een grote badplaats. Hier hebben we de auto neergezet en zijn we lekker bij het strand een patatje en biefstuk gaan eten. Vanmiddag tegen drieën waren we weer thuis en hebben we ff een spelletje gedaan en ff lekker de beentjes rust gegeven. Nu gaan we lekker uit eten en dan straks weer een borrel en spelletje doen.