Cavallino dag 13

5 juni 2017

Cavallino dag 13
Vannacht heeft het hier lekker geregend, dat is voor ons een lekkere afkoeling geweest. Vanmorgen om half 7 heeft papa gelijk alle deuren en ramen tegen elkaar open gezet, zodat de warmte er even lekker uit kon. We zijn vanmorgen vroeg vertrokken, want we gingen met de laguna boot. Eerst zijn we langs de supermarkt Ali gegaan om daar lekker broodjes te halen voor onderweg. De koelbox met drinken en watermeloen hadden we al mee, dus de broodjes konden hier zo bij in. Het was ook niet zo warm vannochtend als andere dagen. Het was nu 21 graden. We hadden een geweldige boot gekregen. we hadden boot nummer 6, dit is een nieuwe elektische boot voor maximaal personen. We waren met ons 4 dus meer dan ruimte genoeg. De man van het bootjesverhuur bedrijf ( Laguni Amo Cavallino ) heeft papa alles uitgelegd en daarna heeft hij mama tot kapitein benoemd, omdat hij dacht dat mama thuis ook altijd de kapitein is. Is het zo duidelijk dat paps geen donder te vertellen heeft hahahha. De boottohct die wij gingen nemen zou 3 uur duren. We zijn door allerlei riviertjes, meertjes en kanaaltjes gekomen. Hier konden we ook overal flamingo's tegenkomen. We hebben inderdaad 1 flamingo gezien. Het was verder een heerlijk weertje met een beetje veel wind, maar dat was juist wel leuk. De golven waren nu iets hoger. Onderweg was het de bedoeling dat je zo'n 5 meter van de barricades ( boeien ) af bleef varen, omdat wanneer je dat niet deed je de kans zou hebben om vast te lopen. Zo ondiep was het water hier. Onderweg kon je ook aanmeren bij verschillende restaurantjes. We zijn bij 1 restaurant even gestopt voor een plaspauze. Hierna mochten ook Aimy en Levy gaan sturen. Het water werd hier iets breder dus dat kon wel. Het was wel erg moeilijk vond Levy, maar hij deed het toch erg goed. Nadat Levy was geweest is hij bij mama voor in de boot gaan liggen om te genieten van het uitzicht en van de heerlijke zon. Aimy is gaan sturen en heeft bijna de gehele terugweg gestuurd. Dus eigenlijk was Aimy de kapitein. behalve flamingo's hebben we hier ook heel veel andere vogels gezein, van meeuwen tot reigers en nog veel meer, maar we kennen hier niet de namen van hahahah. Onderweg kwamen we ook veel kano vaarders tegen, Aimy kon deze heel soepel in halen. Het laatste stukje heeft toch papa maar weer gevaren, want de boot moest weer aangemeerd worden in de haven. Nadat we aangemeerd waren zijn we snel naar het huisje gereden ( 5 minuten ) omdat Levy heeeeeelllll nodig naar de WC moest. hierna zijn we nog even naar Cavallino Ca' savio gereden en daar heeft mams een mooie jurk gekocht, paps een korte broek gekocht en Aimy een hele mooie grote badhanddoek gekocht. Ook hebben we even eten ingeslagen voor de BBQ die we vanavond weer aan hebben gestoken. We hebben nu lekkere grote biefstukken op de BBQ hhmmmmmmm!!! We haddne naar de pizzaria gewild, maar toen we daar vroegen of we daar konden eten vanavond, bleek dat je pas vanaf 18.00 uur er terecht kan om te eten. Maar als we op het menu keken dat buiten op het bord hing, staat erop : HAPPY HOURE vanaf 17.30 till 18.45...dat is wel een heel goed HAPPY HOURE hahaha....de helft ervan zit het dus gewoon dicht hahahah. Toen we tius waren hebben de kids weer de zwemkleren aangetrokken en zijn we weer lekker wezen zwemmen, inmiddels was het al 28 graden, dus lekker zwemweer. Na het zwemmen hebben de kids zich lekker gedouched en zij nwe gaan BBQ-en hhmmmmmmmmm lekkerrrrrrrrrr die biefstukken. Na de BBQ hebben paps en mams afgewassen zijn we nog even gaan lopen over de boulevard. Morgen gaan we naar Castello di Roncade in Roncade bij Treviso. Dit is een kasteel met een wijngaard die jaarlijk 350.000 liter wijn afzet in europa. Hier krijgen we een rondleiding door het kasteel, maar ook gaan de de wijngaard in, de wijnkelder in en mogen we 5 glazen wijn per persoon proeven. Ook dit lijkt ons een super leuk uitje. Voor nu iedereen nog een fijne avond en tot morgen.