Dag 6: woensdag 17 september 2014

17 september 2014 - Sankt Peter am Kammersberg, Oostenrijk

Vandaag zijn lekker vroeg uit bed gegaan en hebben we broodjes gehaald in het dorp. Iedere ochtend als we daar komen krijgen de kids een lekkere twix, dus ze gaan maar al te graag mee.

Bij het huisje hebben we lekker buiten ontbeten. De zon scheen volop en het was al lekker warm.

Met dit mooie weer zijn we de berg 'de Greim' opgegaan. Deze berg is 2400 meter hoog. Via de Solkpass zijn we naar boven gereden. Het was een super mooie rit. Haarspeldbocht na haarspeldbocht. Eenmaal bovenop zijn we de auto uitgegaan en hebben we even lekker gewandeld. Letterlijk uitgewaaid waren we. Wel erg koud vergeleken met beneden in het dal. 10 graden bovenop en in het dal was het 20 graden.

Aimy en Levy vonden het al snel goed bovenop en wouden een broodje eten in het warme kapelletje.

Toen we weer met de auto naar beneden gingen, kwamen we vlak na de top een mooie waterval tegen. Hier zijn we de auto uitgegaan en hebben we even gewandeld. We konden gewoon via een paar stenen de waterval over..GAAF!!!

Even verderop (weer in de auto) kwamen we koeien tegen met grote bellen om hun nek. Ze staken zo maar de weg over en sommigen lagen lekker te zonnen naast de weg. De kids vonden dit wel erg gaaf (al die wilde dieren hihihi).

De terugweg zijn we weer de Solkpass overgegaan. Hier hebben we vlak voor de top een bankje opgezocht en lekker een broodje gegeten.

Vlak bij huis zijn we nog even op een terras gaan zitten in Oberwolz. Levy lag lekker te slapen bij mama in de armen. Aimy had een lekker ijsje van de ober gekregen. Papa en mama zaten lekker buiten op terras, terwijl Aimy naar binnen ging en bij de mannen aan de bar ging zitten. En ja ze kreeg het voor elkaar, de ober vond haar zo leuk dat ze nog een ijsje kreeg.

Nu nog lekker wat nadrinken in het huisje terwijl de kids buitenspelen.

Morgen weer een mooie dag......