Italië 2022 dag 9

29 april 2022 - Diano Marina, Italië

Italië dag 9 29-04-2022
Vandaag stond in het teken van de bergen. We hebben eerst heel lekker uitgeslapen om daarna onze kuitspieren te gaan trainen! Rond half elf zijn we eerst naar San Lorenzo al Mare gereden om daar even langs de haven te lopen en even de maagjes te vullen, voordat we de bergen in gingen. Nadat we allemaal een héél lekker broodje hadden gehad zijn we richting de smalle weggetjes gegaan. De planning was om naar Lecchiore te gaan. Bij dit kleine bergdorpje liggen de Laghetti Lecchiore watervallen en meertjes. Hier kun je allerlei wandelroutes volgen langs diverse watervallen. We hebben de auto buiten het dorpje geparkeerd en te voet verder gegaan. Tegenwoordig is het ideaal om Google maps te hebben, want deze stuurt je rechtstreeks naar de bezienswaardigheden. Het zou maar 1,3 kilometer lopen zijn, echter toen we dit hadden afgelegd, was dit pas het begin! Maar de omgeving was geweldig, dus het mocht de pret niet drukken. We zijn van de normale weg afgegaan en zijn de bossen ingelopen. Op een gegeven moment werd er niets meer aangegeven in welke richting we moesten lopen, maar we konden wel overal water horen, dus zijn we maar op het geluid afgegaan. We zagen rechts van ons een smal pad naar beneden die naar het water heenliep, dit hebben we dus maar gevolgd. Eenmaal aangekomen zagen we een kleine waterval, erg mooi om te zien, maar toch een beetje teleurstellend met wat we in gedachten hadden. Dus google maps er maar weer bijgepakt, die wou ons weer helemaal terug laten lopen. Dikke vinger dachten we met ons allen! Wij maar weer verder de bossen in gelopen en een aantal kilometer de paden gevolgd. Op een geven moment liep het brede pad over in een smal bergpad dat helemaal dichtgegroeid was met gras. Hier hadden we dus wel zoiets van, ' laten we maar teruglopen' hoewel de omgeving super was, baalden we toch een beetje. Toen we het bos weer uitliepen stond er links van ons een mooi huisje aan de rand van het bos dat op een helling stond. Het toeval deed zich voor dat een vrouw hier net aankwam met haar auto. We hebben haar de foto's laten zien van de watervallen en meertjes, waar we graag heen wouden. Ze begon iets te lachen en begon heel spontaan in het Engels ons uit te leggen waar het moest zijn. Ze zei op een gegeven moment "wacht maar, ik moet de hond toch uitlaten, dan loop ik met jullie mee, dat is makkelijker dan het jullie uit te leggen" ze haalde haar hond op en liep met ons mee terug het bos in. Langs de weg weg wat we net ook een stuk hadden gelopen. Ineens sloeg ze links af een bospad in, stijl omhoog en erg smal! Wij met ons goede gedrag er maar achter aan gewandeld. Papa compleet buiten adem, maar het moest maar🤪. Na een paar minuten lopen sloeg ze ineens rechtsaf nog verder de bossen in, met naast ons de diepe ravijnen. Ondertussen vertelde ze allemaal verhalen over haar, en de omgeving. Maar ons geduld werd echter wel beloond! Opeens hoorden we het water weer! En ja hoor we zagen ineens allemaal water van boven komen en in allemaal mini meertjes terecht komen. We hadden het gevonden!! Zonder de hulp van deze erg lieve vrouw, hadden we dit nooit, maar dan ook nooit gevonden. Het water was geweldig helder, maar ooohhh zo koud! Zwemmen hebben we dus niet gedaan, maar wel even lekker met de voetjes erin. Vandaag was dus wel een ervaring die ons altijd bij blijft, behalve de super mooie natuur, het mooie weer, hebben we vandaag echt kennis gemaakt met de gast vrijheid van de lokale Italiaanse bevolking!! Tegen half vijf waren we weer bij het appartement en zijn we allemaal uitgeteld op bed gaan liggen!! Ff bijkomen. Nu gaan we rond zeven uur lekker uit eten in Diano Marina en dan straks weer lekker zitten borrelen. Kortom, het was een geweldige dag die we niet snel zullen vergeten!