Italië 21-04-22/07-05-22

22 april 2022 - Verbania, Italië

Dag één en twee.

21 en 22 april

Deze twee dagen staan in het teken van de heenreis. Gisteren zijn we aangekomen in Bountzenheim Frankrijk. Dit na zo'n 500 kilometer rijden. Onderweg hadden we twee keer file, maar ja dat is logisch als je in de spits door het ruhrgebied rijdt. Toch waren we in 12.15 al op het adres, echter konden we er nog niet direct in, dus zijn we maar eerst lekker gaan eten.. Dat geeft toch wel echt het gevoel dat de vakantie is begonnen. Na het eten en een heerlijke halve liter heineken😒 konden we alsnog het huisje in. Het was gelegen midden in het plaatsje ( waar verder geen drol te doen is, maar ja) en bij binnenkomst zag het er super mooi uit, kookeiland, open haard, luxe keuken, luxe badkamer met hoekbad en boven waren twee zeer grote slaapkamers! Echter was het huisje verre van afgewerkt. Zo zaten er voor de helft maar plinten in het huis, keken we boven tegen gipsplaten aan, op het plafond zagen we allemaal lekkage plekken. Maar het is voor één nachtje dus het mocht de pret niet drukken. In de avond hebben we gezellig een spelletje 30 seconds gedaan en toen maar op tijd naar bed.

Vanmorgen zijn we om 07.00 gaan rijden, vandaag moesten we wederom een dikke 500 kilometer rijden. De rit van vandaag was echter super gaaf, het eerste stuk was nog snelweg met niet al te veel uitzicht, maar eenmaal in Zwitserland kwamen de hoge bergen toch echt tevoorschijn! De laatste 100 kilometer was allemaal via binnendoor wegen. Dit was echt ongelooflijk mooi. Ook namen we de weg die helemaal langs lago Magiore liep. De hele weg ging strak langs het water. Rond een uurtje of half twee kwamen we in Baveno aan en konden we direct het huisje in. De auto kan aan de overkant van de weg staan, dus een klein stukje slepen met de tassen. We hebben ons even opgefrist en zijn toen aan de boulevard heerlijk gaan eten. Natuurlijk moest er echte Italiaanse pizza op tafel komen. Na het eten zijn we nog even lekker gaan lopen langs de waterkant. Nu zitten we lekker in het huisje en is er tijd om ff lekker uit te rusten. Straks ff lekker een spelletje doen en dan morgen de laatste 285 kilometer naar Diano Marino.