Italië, Ceriale 2016 dag 4

24 april 2016 - Ceriale, Italië

Vakantie Italië, Ceriale dag 4
Vanmorgen om negen uur hebben papa en Aimy broodjes gehaald en hebben mama en Levy de tafel gedekt. Na een lekker stevig ontbijt zijn we in de auto gestapt en zijn we naar Finale Ligure gegaan. Dit is een grote plaats met mooie stranden en een grote Boulevard. Ook hebben ze daar een mooi winkelcentrum waar we even gezellig doorheen hebben gelopen. Net buiten Finale Ligure ligt het authentieke plaatsje Finalborgo, dit plaatsje is autovrij en heeft nog de originele oude stadskern met daaromheen de ouderwetse stadsmuren. Het dorpje bestaat uit allerlei kleine en smalle steegjes waar Italië bekend om staat. We zijn vanuit daar naar een kasteel gelopen, dit hebben we goed in de beentjes gevoeld zo stijl dat het was daar. Eenmaal boven....ggggrrrr....kasteel dicht!! Maar als troost wel een fantastisch uitzicht over de zee. Eenmaal weer beneden en weer buiten het plaatsje bij de auto hebben we broodjes gegeten en wat gedronken. We zijn vervolgens naar Noli gereden, ook dit is een plaats waar je nog door de smalle steegjes en alles kunt lopen. Verder staat Noli bekend om de stranden, Maar het was vandaag zo druk dat we nergens een parkeerplaats hebben kunnen vinden. Het was ook 25 graden vandaag overdag en daarbij zondag, dus de meeste Italianen hadden ook vrij en wouden natuurlijk ook genieten van het mooie strandweer. Wij zijn maar weer richting het huisje gereden. Om drie uur waren we thuis en zijn Aimy en Levy weer lekker heen zwemmen geweest hier op het park. Papa is ondertussen lekker gaan koken en mama heeft de nodige wasjes even gedaan. Na de dingetjes die moeten gebeuren hebben we lekker buiten gezeten en wat gedronken met z'n twee. Toen de kids weer thuis waren hebben we nog even gedobbeld en daarna lekker gegeten. Na het eten zijn we weer even naar Ceriale geweest en daar een strandwandeling gemaakt. Uiteraard moesten we het Italiaanse ijs nog proeven, dus zijn we maar een traditionele ijsbar binnengelopen. Spijt hebben we er zeker niet van, hhhmmmmm wat lekker!! Nu zitten we lekker en liggen de kids net lekker te slapen. Morgen een dag de binnenlanden in en weer genieten van het mooie weer, want het wil nog beter worden. Tot morgen allemaal en slaap lekker voor straks.

1. Harry fransen:
    25 april 2016
    we zien dat jullie volop genieten van dat mooie Italie. En dan het weer: prachtig. Hier is het een stuk minder, natte sneeuw, hagel en veel regen. Maar vooral koud. Dus lekker door genieten met z'n viertjes. groetjes en xxx a.d. kids