Italië, Ceriale 2016 dag 5

25 april 2016 - Ceriale, Italië

Vakantie Italië, Ceriale dag 5 Vanmorgen werden we wakker met een stralende zon! Mama, Aimy en Levy zijn broodjes gaan halen en papa heeft ondertussen de tafel gedekt. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en naar Triora gereden. Dit is een heel oud dorp in de binnenlanden. Men noemt dit dorp het heksendorp. Vroeger zouden hier allemaal heksen hebben gewoond en zelfs tegenwoordig zijn sommigen ervan overtuigd dat hier nog de nodige toverij plaatsvind. De weg hier naar toe was wel erg erg mooi. Het was de ene pas na de andere pas (77km). Achter ons zagen we het strand en voor ons de bergen met sneeuw. Bij dit dorp hebben we een wandeling gemaakt en door de smalle oude steegjes gewandeld, fris was het daar wel moeten we eerlijk zeggen..zo'n 14 graden. Na het heksendorp zijn we rechtstreeks afgedaald naar de zee (hier was het weer lekker warm, 23 graden), naar de plaats: Imperia. Hier lagen erg grote jachten in de haven. Om je ogen bij uit te kijken!! Na imperia zijn we bij de naastgelegen stad even uit de auto gegaan om af te koelen aan het strand. Met de bal onder de armen gingen de kids lekker op het strand. Ook hebben ze hier schelpen gezocht. Levy vond de ene na de andere JOEKEL van een schelp!! Op weg naar huis hebben de kids besloten om nog even te gaan zwemmen, maar wel nadat ze nog even gevoetbald hadden. Voor het avondeten zijn we weer heerlijk uit eten gegaan in Ceriale. Vanavond bij een restaurant op het plein met uitzicht over zee. De kinderen hebben lekker spaghetti bolognese gegeten en papa en mama hebben een Sirloin Steak gehad...Bah wat was het weer geweldig lekker!!! Na de tijd konden we het niet laten om nog even een lekker Italiaans ijsje te halen en deze lekker op te peuzelen. Nu lekker de kinderen naar bed doen en dan lekker aan de borrel...