Italië, Ceriale 2016 dag 7

27 april 2016 - Ceriale, Italië

Vakantie Italië, Ceriale dag 7 Vandaag was het wederom erg mooi, lekker en warm wakker worden. We hebben weer buiten ontbeten en zijn na het ontbijt naar Imperia gegaan. Dit is een grote plaats 40 km verderop. In deze plaats liggen gigantisch grote jachtschepen. De auto hebben we midden in het centrum neer kunnen zetten en zo was alles goed op loopafstand te doen. We zijn begonnen met een heerlijke bak koffie en warme chocolademelk op het terras aan het water bij de grote boten. Hierna zijn we verder gelopen de stad in. Er was markt, dus zijn we hier overheen gelopen.....pppfffff...wat een drukte die markt!! Na het slenteren over de markt waren we weer dicht bij de auto, dus hebben we daar ff een broodje gegeten. We nemen elke dag lekkere broodjes mee, altijd makkelijk en lekker. Na het eten zijn we weer verder gaan slenteren. Nadat we het centrum wel gezien hadden zijn we met de auto iets verder gereden naar Porto Maurizio. Dit is een voorstadje van Imperia, maar hier liggen de echt indrukwekkende boten. We hebben hier lekker op een terrasje aan het strand een biertje gedronken. Op dit gedeelte was de zee wat ruwer en waren er hogere golven. Ideaal voor surfers en kight-surfers. Na het terras zijn we de haven in gelopen met belachelijk grote jachten. Ook de ene na de andere Rolls-Royce stond geparkeerd. Er stonden wel een paar jachten te koop, maar ja bij de DHL kun je dat net niet betalen;);) teruglopend via de haven zijn we over een dijk gelopen. Hier kwam het water zo hard tegenaan dat we helemaal nat werden van het water dat er overheen sloeg. We zijn tegen een uur of 3 weer naar huis gereden en een uurtje rijden waren we thuis en zijn de kids weer lekker wezen zwemmen. Ook hebben ze nog lekker gevoetbald. Papa en mama hebben een kaasplankje genomen, biertje en cola malibu erbij en zijn lekker in de zon voor het huisje gaan zitten. Alle koppies zijn vandaag lekker rood geworden door de zon. Morgen willen we het binnenland weer in en gaan we naar aantal kastelen bezoeken. Voor nu fijne avond en tot morgen.