Italië, Ceriale 2016 dag 9

29 april 2016 - Ceriale, Italië

Vakantie Italië, Ceriale 2016 dag 9 Vandaag was het weer zeker weer zo rond de 20 graden..het was alleen wel een beetje bewolkt..dus toch maar de lange broek en truitjes aan. We wouden vandaag naar de Mendatica watervallen. Dit was iets meer dan een uur rijden door de smalle bergwegen van Italië. Onderweg zijn we gestopt bij het dorpje Cisani sul Neva, hier hebben we even geshopt in een groot warenhuis. De kids zijn weer een legodoos en playmobieldoos rijker! Hierna vervolgden we onze route richting Vendone. Dit ligt zo'n 15 km landinwaarts en op een kleine 1000 meter hoogte. Vanaf hier heb je een super uitzicht tussen de bergen door over de zee!! Nu moesten we alleen nog zo'n 20 km tussen de bergen door naar de watervallen. Eenmaal aangekomen bij Mendatica bleek dat je nog een uur moest lopen om bij de grote waterval te komen. We hebben besloten dit niet te doen en zijn in de plaats naar een adventure park gegaan. Eigenlijk was het dicht, maar we konden er gewoon op komen. We hebben hier lekker gegeten van onze thuis gemaakte broodjes en de kinderen hebben lekker gespeeld in de speeltuin. Mama kwam terug van haar eigen plasroute hahaha en had een mooie waterval gevonden, dus we zijn daar heen gelopen en idd wat een super waterval voor de kids, maar ook zeker voor ons als grote kinderen. Mama is naar boven geklommen tussen de rotsen en natuurlijk wouden Aimy en Levy dat vervolgens ook. Ze hebben zich hier wel een uur erg leuk vermaakt. Van hieruit zijn we weer naar Ceriale gegaan en hebben we weer heerlijk op het terras gezeten met een halve liter. De kinderen lekker met de benen in het water en daarna spelen in de speeltuin. Bij het huisje zijn ze begonnen met het in elkaar zetten van de lego en playmobiel. Alhoewel papa en mama waren er drukker mee, maar goed. Vanavond zijn we weer lekker uit eten gegaan op het park. Hier is een restaurant dat in de weekenden gewoon open is. De kinderen hadden een patat pizza...dit was een pizza met patat en knakworst. Papa had een extra grote pizza funghi en mama had Gamba's met calamaries. Na het eten hebben we nog ff een bakkie koffie gehaald bij de selfbar. Nu de kids lekker plat en genieten van de rust..