Italië, Ceriale 2016 dag 11

1 mei 2016

Vakantie Italië, Ceriale 2016 dag 11 Vandaag zou het qua weer de slechtste dag worden. Dus met het ontbijt hebben we gelijk de lange broeken en truien aangedaan. We hadden vandaag een lange wandeltocht van Varigotti naar Noli op het programma staan. Toen we wegreden was het toch al 18 graden, dus het tegendeel van koud. Na een half uurtje rijden kwamen we op de plaats van bestemming aan. We hebben de auto geparkeerd en zijn even het gezellige plaatsje ingegaan. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de route. Deze was na enig zoeken toch nog redelijk snel gevonden. We zijn van Noli richting Varigotti gelopen. De gehele route was langs de kliffen en door de bossen met diepe afgronden. Bij het begin konden we gelijk via een smal pad naar boven. En ja..steil dat het was!!! Al snel hadden we de steile afgrond naast ons. Papa vind het heerlijk!!! (niet dus) en het pad werd smaller en smaller. Breder dan 70 cm is het pad niet geweest, wel smaller. .ggrrrr. Bij het eerste rustpunt was een oude ruïne van een kapel. Hier had je een geweldig uitzicht over de zee en de plaats Noli. Hier zij de truien uitgegaan en de T-shirt aan gedaan, zo lekker warm was het. Vanaf de kapel liep het pad door het bos. Hier was het even lekker koel lopen en niet in de brandende zon. Op een gegeven moment kwamen we bij de volgende ruïne ook dit was van een kapel. Hier hebben we even een snickers genomen en wat gedronken. We wilden toch nog verder lopen Ondanks dat het erg zwaar was.. Aimy en Levy hebben het erg erg goed vol gehouden. We wouden de Grotta di Falsari ook erg graag zien. Dit is een grot waardoor je op de zee kijkt. Na tien minuten klimmen en klauteren kwamen we bij een rotspartij waar heel veel mensen gezellig zaten te eten en te kletsen. Ze wezen dat we linksaf naar beneden moesten. Dit na tien meter gedaan te hebben dacht papa F#ck off, ze houden ons voor de gek. Het pad was erg smal en ging heeeellll steil jaar beneden, maar goed toch maar door struikelen en glijden. En ja hoor we kwamen bij de grot uit. Het uitzicht vanaf hier was super!! Papa wou alleen snel weer terug want het zweet stond hem op de rug en niet van het lopen hahah. Weer terug bij de rotsen hebben we even lekker gezeten. De Italianen stonden letterlijk 5 cm van de klif af met de rug ernaar toe. Zelfs mama vond dit ook eng worden en dat wil wat zeggen. Er kwam een iets oudere man naar ons toe en gaf ons lekkere walnoten. Even later kwam hij er weer aanlopen met een hele zak met appels. Ook deze hebben we gekregen. Na even lekker een versnapering genomen te hebben zijn we weer naar beneden gelopen richting de auto. Onderweg terug begon het toch harder te waaien en de donkere wolken kwamen steeds dichterbij. Ook werd het nu toch wat kouder en we moesten nog zeker wel een half uur terug. Papa vroeg aan mama tot hoelaat we de auto konden parkeren. Mama zei tot 14.29 uur..maar het was al 14.15 uur dus dat werd iets harder doorlopen. Ook vanaf dat moment begon het iets te regenen. Eenmaal bij de auto waren we 5 minuten te laat maar gelukkig geen bon. Wel kwamen er op dat moment 2 agenten de parkeerplaats op lopen. Precies op tijd waren we dus terug. We hebben nog even een bak koffie en wat fris gedronken op een terras en zijn toen lekker naar het huisje gereden. Bij het park hebben we een lekker ijsje en een halve liter bier gehaald en hebben er lekker even gezeten. Daarna zijn we naar het huisje gegaan en is mama de was gaan doen en papa is de BBQ gaan klaarmaken. We hadden lekker biefstuk, zalm, kip en koolvis op de BBQ. We hebben heerlijk gevreten. Na het eten zijn de kids het park op gegaan en met andere kinderen gaan spelen. Aimy heeft zich daarna nog lekker gedouched en nu gaan straks de kids lekker naar bed en gaan paps en mams een boompje kaarten. Vanaf morgen wil het hier richting de 25 graden gaan en volop zon. Dit weer wordt voor de gehele week voorspeld. Dus we hopen nog een paar dagen heerlijk bruin te kunnen bakken aan het strand. Voor nu een fijne avond en tot morgen.