Italië dag 5

25 april 2022 - Diano Marina, Italië

Italië dag 5 25-04-2022

Vanmorgen zijn papa en mama eerst naar de supermarkt gegaan. Hier hebben ze lekkere broodjes gehaald voor bij het ontbijt En natuurlijk mochten de eieren niet ontbreken. Vandaag na het ontbijt zijn we naar de auto gegaan en hebben we een rit door de bergen gemaakt. Eerste stuk zijn we langs de stranden gereden en van daaruit Zijn we de binnenlanden in gegaan. De weg begon erg goed, maar hoe hoger we de berg opkwamen, hoe smaller de weg werd, niet dat een smalle weg erg is, maar de weg werd ook steeds slechter en slechter! Een vangrail hebben ze hier ook nog nooit van gehoord trouwens. Toen we eenmaal op hoge hoogte waren hebben we de auto even aan de kant gezet en hebben er genoten van het uitzicht. De  terugweg mocht Levy voorin, hij was de navigator. Eenmaal weer richting de zee, zijn we eerst naar een supermarkt gegaan. We hebben even flink inkopen gedaan zodat we voor de eerste paar dagen genoeg te vreten hebben in het huisje. Met volle tassen en natuurlijk genoeg bier kwamen we bij het huisje aan. Snel de boodschappen wegpakken was ons motto, want we hadden honger! We zijn over de boulevard gaan lopen en zijn bij een strandtentje op onze dikke reten gaan zitten om iets lekkers te bestellen. Levy nam een tosti, papa en Aimy mochten gaan kanen van een Hamburger en mama mocht genieten van haar couscous met gamba's. We hebben echt heerlijk gegeten en dit voor een prikkie. Na het eten zijn we verder gaan lopen over het strand. Het weer was super! De zon brandde goed op onze koppies! Later hebben mama en Levy nog een lekkere Italiaanse verkoeling genomen in de vorm van een ijsje. Nu zijn we weer bij het huisje aangekomen en doet iedereen ff lekker hun eigen ding. Straks gaat papa heerlijk koken. Mixed grill staat op het menu.

Na het eten hebben we met ons allen nog een heerlijke strandwandeling gemaakt!

Morgen hebben we in de planning staan om naar Imperia te gaan, dit is een grote stad op zo'n 6 kilometer van hier. Hier hebben ze ook een zeer grote haven waar grote luxe jachten liggen, dus ff kijken of we er één goedkoop op de kop kunnen tikken, de meesten hebben waarschijnlijk toch een Russisch beslag op de boot😉😉

1. Anouk:
    25 april 2022
    Mooie foto’s en wat lekker dat eten