Italië dag 6

26 april 2022 - Diano Marina, Italië

Italië dag 6
26-04-2022

Vanmorgen was papa erg vroeg wakker. Om half zes stond hij al naast zijn bed met naast zich een enorm gesnurk.. Maar ook in de kamer achter zich, werd nog zo'n 90 decibel behaald aan gesnurk. Dus maar snel een lekkere bak koffie gezet en heerlijk op het balkon gaan zitten en genieten van de opkomende zon. Rond een uur of acht kwam de rest ook uit bed, behalve onze puber Aimy, want die wilde lekker languit blijven liggen. Mama is naar de supermarkt gegaan voor de dagelijkse broodjes en papa heeft de tafel weer gedekt. We hebben lekker op het balkon ontbeten. Na het ontbijt hebben we ons opgefrist en zijn we richting de auto gelopen. Het was erg druk in het plaatsje want er was de wekelijkse markt. En groot dat die markt was!! ... Het hele dorp werd zo'n beetje afgezet. Eenmaal bij de auto zijn we richting Imperia gereden. Eerst zijn we iets verder gereden naar Bussana Vecchia, dit is een dorp in de bergen dat in 1887 een spookstad is geworden. Toen was er een aardbeving en zijn de inwoners gevlucht. Nu wonen er allemaal kunstenaars. Dit was echt geweldig om te zien en vanuit het plaatsje had je een geweldig panoramisch zicht over de bergen en over de zee! Hierna zijn we weer terug gereden naar Imperia. We hebben daar de auto neergezet in de parkeergarage en zijn te voet verder gegaan. Eerst zijn we naar een hele grote kathedraal gegaan 'Parracchia di st. Maurizio' genaamd. Echt een geweldige kerk met veel pracht en praal. We hebben hier ook een kaars aangestoken voor Opa Plem Plem. Na de kerk zijn we naar de jachthaven gelopen. En ja hoor, daar lagen de Russische rubberbootjes wel! Mijn god wat een luxe. En twee van de boten waren daadwerkelijk in beslag genomen door de Italiaanse regering. Hierna zijn we naar een klein restaurantje gelopen om een paar heerlijke broodjes te eten. Nadat we de maagjes weer gevuld hadden, zijn we naar de auto gegaan en weer richting het appartement gereden. Bij het appartement hebben papa en Levy even lekker op het balkon gezeten in het zonnetje, Aimy is even gaan Netflixen en mama heeft even haar rug rust gegeven en is dus even gaan liggen. Na een uurtje is papa met het voorbereiden van het avond eten begonnen, is Aimy gaan douchen en zijn mama en Levy nog een lekker ijsje gaan halen en een strandwandeling gemaakt. Nu gaan we zo lekker eten en dan vanavond gezellig een spelletje doen met daarbij uiteraard een hapje en een drankje.