Italië, Riparbella Dag 1

29 mei 2019 - Göschenen, Zwitserland

Italië Riparbella, 29 mei 2019. Dag 1

Vanmorgen om 5 uur zijn we dan eindelijk, maar toch in de auto gestapt en jaaaaaaaaaa de vakantie is begonnen!! We moesten vandaag 850 kilometer rijden. Het eindstation was Goschenen, bij de Gotthardtunnel. We hebben het heel rustig aan gedaan, cruise op 130 en touren maar. Eigenlijk hebben we weinig oponthoud gehad onderweg. Één keer file, maar de navigatie liet ons netjes omrijden. Dit heeft een half uurtje gekost. Eenmaal in Zwitserland kregen we toch wel honger en hebben we maar een patatje gehaald. Gvd, één patatje hier kostte gewoon maar liefst 8 euro!!! En vet dat het was joh!! Maar goed eenmaal in Zwitserland hadden we een beetje regen, niet erg want we moeten toch de hele dag in de auto zitten. Vlak voor de gotthardtunnel zijn we van de snelweg gegaan op weg naar Goschenen. Hier gingen we de gotthardoas rijden. We reden een gigantische mooie weg (pas) over... Tegenliggers moesten er niet komen hahah, daar was het te smal voor. Bergeiten zagen we lopen.. Super!!! Aan weerskanten zagen we volop rotsen en sneeuw. Gisterenavond is hier nog een lawine geweest en de weg is hier gedeeltelijk afgesloten. Nu zitten we lekker in het restaurant en gaan we heerlijk eten. Straks ff potje kaarten en dan morgen op tijd ontbijt en tegen half acht richting Italië afrijden. Op naar Riparbella!!! Fijne avond voor nu iedereen.. En ja de foto's worden er nu ook weer ingezet, dus iedereen mag mee kijken.