Riparbella Dag 3

31 mei 2019 - Riparbella, Italië

Vrijdag 31mei 2019

We waren vanmorgen om 6 uur al weer wakker. We gingen rond een uur of 7 leker aan het ontbijt. Levy met 2 puddingbroodjes, Aimy 2 croissants, papa 1 croissant ( op dieet hahaa) en mama had chocoladebroodje ( niet op dieet haha) Na het ontbijt zijn we naar de hotelkamers gegaan, Aimy en Levy gingen achter hun telefoon spelletjes doen en papa en mama gingen met hun telefoon de verzekering bellen om ervoor te zorgen dat we eindelijk maar toch de vakantie konden gaan beginnen. Na het bellen werd het wachten en wachten en zijn we dus maar even de plaats ingelopen ( geen flikker te doen natuurlijk hahah) maar we zijn ffkes naar de COOP geweest en beetje lekkere dingen gehaald. Op de terugweg tijdens het lopen besloten papa en mama om bij de fiat dealer binnen te lopen en te vragen of hun een auto te huur hadden, dit hadden ze niet GRRRRR. Dan maar terug naar het hotel. In het hotel en we via 'Google translate'  duidelijk kunnen maken dat we hulp nodig hadden en een jonge vent van een jaar of 40 ( ja papa is nog jong hahaha) is ons gaan helpen. Zijn oom heeft een taxi bedrijf en een autoverhuur bedrijf. Binnen 5 minuten had hij het geregeld. De verzekering had ons inmiddels ook al ingelicht de we een budget kregen om een auto te huren, maar dit kon wel eens erg erg moeilijk worden, omdat we geen creditcard hebben. ( moet je nagaan, we zijn verzekerd bij de SNS bank, dus de SNS wil dat we een Creditcard aanschaffen. Dus daarmee krijgen we een BKR registratie en bij eventuele leningen of hypotheek aanvragen in de toekomst zou dit juist tegenwerken!!!) wij zijn dus bij dat we geen creditcard hebben aangeschaft en het nu zo hebben opgelost. Maar goed we hebben nu een Fiat Tipo wagon me gekregen. Dus vanmiddag zijn we eindelijk naar ons adres in Riparbella kunnen rijden.  We Hebben onze auto nog overgepakt bij de garage en zijn van daaruit na een heerlijke lunch richting Riparbella gereden. Oj half 4 zijn we hier aangekomen. En de koppies hier staan weer op lachen en de vakantie kan nu echt beginnen. Het resort is 8 kilometer van de zee. We moeten hier via een hele steile berg naar boven rijden. Wel heel gaaf om te doen! Eenmaal boven konden we inchecken. Een hele vriendelijke Engels sprekende man heeft ons geholpen, totdat de eigenaresse binnen kwam lopen en in het Nederlands met ons begon te praten. Super !!! Ze heeft ons heel goed wegwijs gemaakt hier. Het huisje is echt super, we hebben 2 hele ruime slaapkamers egrote douche een keuken, met vaatwasser YES YES  hahahaha. En een ruime zitkamer en een groot terras waar het heerlijk vertoeven is. Het zwembad is op zo'n 20 meter lopen, hier kun je ook eten en drinken. Dus alles is mooi dichtbij. Via het hele park heb je zeezicht. We kijken dan ook vanaf ons terras over de zee. En we zien het eiland Elba ook vanaf hier! Ht is hier nu op dit moment  nog zo'n 25 graden dus wordt bruin bakken. Ook de komende dagen en weken wil het weer hier mooi en warm blijven. Morgen is en dagje de omgeving hier verkennen en boodschappen doen. Lekker dagje uitrusten van de lange lange reis! Nu gaan we lekker ffkes douchen en dan gaan we hier even lekker wat eten. Tot morgen allemaal. We proberen nde foto's weer up to date te krijgen. Dus veel kijk en lees plezier! groetjes vanuit Riparbella.