Javornik dag 2

1 januari 2017 - Javorník, Tsjechië

Vanmorgen waren we al vroeg wakker in dit nieuwe jaar. Om kwart voor 7 stond Wesley al met Aimy onder de douche. De rest was ook al snel wakker. We hebben een lekkere beschuit als ontbijt gehad.
De kids hebben UNO gespeeld. Na het spelletje hebben we de ski kleren aangetrokken en zijn we naar Mlade Buky gereden. Na en ritje van ongeveer 5 minuten waren we al bij de piste. De auto was snel geparkeerd en we waren al snel bij de winkel voor het huren van ski's. De kinderen hebben ski's, stokken en een helm gekregen. Vandaar uit zijn we rechtstreeks naar Kids Park gegaan. Hier kunnen alle beginnelingen leren skiën. Na ongeveer een uur hadden ze het al onder de knie. Aimy, Shaeny en Glenn denderen de piste al af. Levy is nog een beetje voorzichtig, maar hij gaat al super snel. Nog een beetje beter leren remmen maar dat komt morgen wel. Ze genieten er alle 4 zeker van en dat is het belangrijkste!!! FUN FUN FUN!! Tussen de middag hebben we een lekkere Hamburger met patat gegeten. Daarna....één keer raden...weer skiën!! De papa's en mama's zijn in het restaurant gaan zitten en zijn alvast begonnen aan de APRES SKI!!!
Na het skiën zijn we naar het huisje gegaan en hebben we ons ffkes opgefrist. De buren zijn ook Nederlanders en we hebben ze even gesproken over het huisje. Het huisje van de buren is van hunzelf en ze verhuren natuurlijk hun huisje(s) ook. We hebben contactgegevens uitgewisseld, zodat wanneer we in de toekomst willen boeken het bij hem kunnen tegen een scherpere prijs.
Natuurlijk zijn we ook weer heerlijk uit eten geweest. Te weten bij 'Herman' in Rudnik.
Na het eten hebben we thuis nog ff geborreld en nadat de kids uitgespeeld waren hebben we nog zoals altijd gekaart. Met daarbij natuurlijk weer een paar heerlijke halve liters.

Morgen gaan we weer lekker heen skiën. Het weer blijft goed tot en met dinsdag. Daarna wordt er sneeuw voorspeld. Sus dan moeten we de auto niet meer bij het huisje neerzetten, maar beneden aan de straat. Anders komen we het weggetje naar het huisje niet meer op of af. Zo steil is die weg.

Voor nu allemaal weer en fijne avond en tot morgen voor de nieuwe blog