Javornik dag 4

3 januari 2017 - Javorník, Tsjechië

Vandaag was het weer vroeg dag. De gordijnen gingen open en ja hoor..sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw. We hebben lekker rustig aangedaan en uitgebreid ontbeten. Een lekker eitje koken, komkommer erbij, tomaatje erbij, kaasje erbij...loat goan, loat goan..vret'n!! Na het ontbijt hebben de kids de ski kleren aan gedaan en zij ze bij het huis van de berg af gaan glijden, wat een schik hadden ze!! Dit deden ze gisteren ook, maar nu lag er veel meer sneeuw. En het blijft maar sneeuwen. Ook hebben ze geprobeerd een sneeuwpop te maken, het begin is gemaakt, maar de sneeuw plakt niet goed. Om een uurtje of half twaalf hebben we een lekker eitje gebakken en de kids hadden een lekkere donut.
Direct na het eten zijn we maar Mlade Buky gegaan en zijn de latten weer onder geknoopt. En wat ging het goed vandaag. Ze kunnen zelf de berg af en ook onze trotse Levy kan helemaal alleen naar beneden en via de sleeplift weer naar boven. Vandaag zouden ook de papa's op de latten gaan, maar ze waren gewoon te bang. Morgen gaat het dan toch echt gebeuren, dan gaan ze mee op de ski's.
Ook is iedereen met de slee (voor onder de kont) en met luchtbanden van de piste afgegleden. En dat ging hard!!!
Om 4 uur werd het weer snel minder, het begon te waaien en het ging ook steeds harder sneeuwen. We zijn dus maar gestopt en naar het restaurant in Hertkovice gegaan (Bukovina). Hier hebben we eerst even lekker geborreld en daarna overheerlijk gegeten. De halve liters smaakten weer goed, maar ook het ijs en de pannenkoeken als dessert mocht er zeker zijn. Heidy heeft het laatste stukje naar huis gereden in de gladheid. In huis zijn we lekker gaan zitten en hebben de kids nog een paar spelletjes gedaan. Nu zometeen de kids pitten en de oudjes kaarten en zoep'n.

Morgen weer skiën en weer genieten van Tsjechië, maar ook zeker van de lol die de kids hier samen hebben.

Er wordt nog veel sneeuw verwacht, vooral morgen. Nu ligt er al zo'n 20 centimeter, dus het beloofd nog wat.

Voor nu een fijne avond en veel kijkplezier van de foto's.