Javornik dag 5

4 januari 2017 - Javorník, Tsjechië

Toen het vanmorgen licht werd was het gelijk feest...er lag nog meer sneeuw. Tenminste we dachten dat het een feest zou worden, maar er is wel erg veel gevallen en het sneeuwde nog steeds. Heidy wou even naar Trutnov om brood te halen,maar was ook al snel van gedachten veranderd. We hebben het brood van gisteren maar opgegeten. De kids zijn daarna lekker naar buiten gegaan om nog even in de sneeuw te spelen. Om een uur of tien zijn we van het huisje naar de auto gelopen ( de ondergesneeuwde berg af) om te gaan skiën in Mlade Buky. Levy kwam al tot zijn middel in de sneeuw. Bij de auto moesten we eerst het pak sneeuw weghalen. We waren wel zo slim om de sneeuwschuiver mee te nemen. Toen de meeste sneeuw weg was hebben we maar een poging gedaan om weg te komen, maar helaas...vast!!! Ook de 4 auto's van de buren zaten vast. We hebben met ons allen elkaar geholpen om weg te komen. Na een half uur martelen lukte het eindelijk. Heel rustig zijn we naar Mlade Buky gereden. Daar aangekomen zijn we direct naar de ski shop gegaan. De verhuurder zei dat het vandaag absoluut niet verstandig om te gaan skiën. We hebben besloten om verder te gaan naar Trutnov. Nog in Mlade Buky stond er een vrachtwagen dwars over de weg. We hebben met ons allen geduwt, zodat de weg weer vrij was. Eenmaal in Trutnov hebben we even boodschappen gedaan en vervolgens zijn we gaan eten in het centrum bij de pizzaria. Wanneer we de buikjes weer gevuld hadden mochten de kids nog speelgoed halen. Shaeny, Glenn en Levy hebben lego genomen en Aimy heeft een puzzel gekozen. Op de terugweg naar huis was het eerste gedeelte van de weg goed begaanbaar. Echter het stuk van Mlade Buky naar het huisje werd de weg slechter, slechter en slechter. We moesten bergop en ja hoor, precies daar stond een klojo stil op de weg. We moesten dus ook remmen. Toen we hem eindelijk konden inhalen kregen we maar geen vaart. Heel langzaam en vol gas in de tweede versnelling, met de ESP vol in werking kwamen we weer op gang. Bij het huisje eindelijk aangekomen, wouden we de auto weer netjes parkeren, maar één keer raden.....de laatste 5 meter zaten we.....VAST!!! Op dat moment kwamen ook net de buren weer thuis en die hadden hetzelfde probleem. Patrick heeft de sneeuwkettingen er maar onder gedaan. Nu wou het wel lukken. Het lullige is en was dat toen we de auto eindelijk ingeparkeerd hadden, de verhuurder eraan kwam om alles sneeuwvrij te maken..wat een lul!!! Beetje laat...we zouden vanavond in Rudnik gaan eten, maar we hebben besloten om maar thuis te blijven en het brood dat we vanmiddag hebben gekocht maar op te eten. De kids vermaken zich nu met de lego en wij zitten achter en welverdiende borrel. Morgen wil het weer beter worden. Wel een stuk kouder, maar minder sneeuw. Dus hopelijk dat we morgen hier bij het huisje weg kunnen komen en dat we naar de piste kunnen. Er ligt nu zo'n 60 centimeter en de komende uren gaat het nog ff door. We hebben nog nooit zo'n pak sneeuw gezien. Ook de buurman die hier al 10 jaar een huisje heeft, had dit nog niet meegemaakt, dat er in één dag zoveel valt.

Kijk voor het weernieuws van vandaag en de komende dagen maar eens op : https://www.wintersporters.nl/skigebieden/janskelazne

Voor nu veel kijkplezier met de foto's.