Ribarbella dag 5

2 juni 2019 - Montescudaio, Italië

Zondag 2 juni 2019
Levy en papa waren vanmorgen samen vroeg wakker, om half 7 stond het koffiezetapparaat te pruttelen. We hebben ons opgefrist en zijn toen naar het restaurant hier gelopen om het bestelde stokbrood op te halen. We hebben lekker ontbeten en daarna waren we al heel vroeg op weg naar Populonia, hier was een kasteel boven op de berg met een geweldig uitzicht over zee. We hebben hier oven gezellig rondgelopen en we konden de toren in, maar alleen mama is bovenop geweest.. Wij waren schijterds hahaha. Bij het kasteel Warne heel veel grote hagedissen en we hebben ook een slang gezien. Veel foto's hebben we hier gemaakt. Na het kasteel zijn we naar de kust gegaan en naar de badplaats, Baratti gegaan. We hebben hier even lekker in de zee gezwommen. Het was lekker warm, zo'n 30 graden. Heerlijk! Op de weg terug zijn we naar de winkel gegaan en hebben we een paar bock worsten gehaald. Één keer raden allemaal wat de lunch was hahba. Na het eten hebben we op het park lekker gezwommen. Papa en mama gingen naar het huisje en kwamen erachter dat we nieuwe buren hebben.. Grrrrrr.... Duutsers ...skreeuwerts!! We hebben aan het eind van de middag gezellig met ons allen een spelletje gedaan en daarna zijn we naar cecina gereden naar Moka, de pizzaria die heerlijke pizza's maakt op traditionele Italiaanse wijze. Althans dat werd ons hier gezegd, via de navigatie erheen gereden, en dan kom je uit in een achterafbuurt, dus zijn we maar doorgereden naar de boulevard. Hier hebben we even langs het strand gelopen en zijn we bij een heel mooi restaurant, direct aan het water gaan zitten. Toen we er eenmaal zaten hebben we lekker wat gedronken en zijn de kinderen nog naar het strand gegaan. Vlak voordat gingen eten werd er een vrouw onwel, ze werd afgevoerd naar een apart kamertje, na een minuut of 10 kwam de ambulance met sirenes de straat ingereden. Het bleek achteraf reuze mee te vallen. De vrouw was de 86 jarige oma van de eigenaar van het restaurant. Ze had zichzelf in de vingers gesneden en is toen flauwgevallen. Maar goed ons eten smaakte er zeker niet minder om.  Na het eten hebje we bij het huisje heerlijk een borrel gedronken.. Ook Aimy en Levy mochten aan de drank. Aimy heeft een Breezer gehad en Levy een radler 2%....de alcoholisten hahaha. Morgen gaan we naar het witte strand in Vada. Tot morgen allemaal

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl