Riparbella dag 7

4 juni 2019 - Montescudaio, Italië

Dinsdag 4 juni

Vanmorgen zoals elke ochtend weer begonnen met een heerlijk ontbijtje, dit hebben lekker buiten opgegeten. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en zijn we naar Volterra gereden, dit is een klein half uurtje rijden van ons. Maar hier zie je het echte toscane! Wat een geweldige omgeving. En wat een mooie weg ernaar toe. Volterra staat bekend om zij eeuwen oude binnenstad. Smalle steegjes, een amfitheater, kasteel, en geweldig dorpsplein is wat hier de trekpleister is. We hebben een ticket gehaald waarmee we alle. Musea en bezienswaardigheden konden bekijken. Het amfitheater maakte toch wel echt indruk. Hierna zijn we op het dorpsplein gaan zitten en hebben we lekker een bakkie gedaan. Papa is daarna blijven zitten terwijl mama en de Kids de toren van het kasteel beklommen. Papa heeft nog last van de enkel, maar vindt het helemaal niet erg om beneden te wachten hihihi . Hierna zijn we verder gereden naar San Gimignano. Een heel oud middeleeuws dorp met 14 torens. Hier moesten we eerst een uur zoeken naar een parkeerplaats ggrrrr. Maar na eenmaal een P gevonden te hebben zijn we het dorp ingelopen en hebben we eerst een lekkere pizza naar binnen geschoven. We zijn vervolgens verder het dorp ingelopen en hebben de 14 torens bezocht.. Wat een indrukwekkend gezicht was dit. Warm was het trouwens wel, maar we mogen zeker niet klagen met dit fantastische weer. In deze plaats was het wel net of je in de hoofstad van China was, één en al selfie sticks en spleetjes (in de ogen). Op de terugweg hebben we het lekker rustig aan gedaan en hebben we de touristische route genomen. Op een gegeven moment gaf de navigatie aan (Google maps) dat we rechtsaf moesten en de berg op.. Papa deed dat en de weg werd smaller en smaller en steiler en steiler. De weg werd ook slechter en slechter... Ggrrr.... Na ongeveer 2 kilometer bergop kwamen we langs een huis en daar kwamen twee grote Finn's aanrennen. Je zou zeggen wat een lieve beestjes, maar papa is blij dat de auto waar we inrijden niet van hem is. De honden sprongen op en tegen de motorkap en aan de zijkant tegen het raam. Dit noemt men dus echte waakhonden. Een van de honden bleef ook heel lang mee rennen, hij probeerde ook steeds in de banden te bijten. Maar goed toen de honden het uiteindelijk toch opgaven reden we verder, maar de weg werd weer slechter en slechter en de verharde weg stopte er ook mee. We zijn dus maar rechtsomkeert gegaan en dezelfde berg af gereden. Na een vertraging van ongeveer een half uur konden we via de normale weg weer richting huis. Bij het huisje aangekomen was iedereen bekaf en is mama even lekker gaan liggen. Vanavond gingen we lekker nog ff een paar dingen shoppen in cecina, en van daaruit naar de boulevard om aan het strand lekker te eten. Na het eten zijn we nog een klein stukje over het strand gelopen en nu heerlijk thuis aan een bakkie en dan zo slapen.... Alhoewel een paar drinken kunnen we natuurlijk niet overslaan. Morgen gaan we weer een lekker daggie bakken aan het strand in Vada. Fijne avond allemaal