Robertville 2021

16 oktober 2021 - Robertville, België

Zaterdag 16 oktober.

Vandaag was onze eerste dag in de ardennen. Nadat we gisteren avond heerlijk uit eten zijn geweest, en we daarna een spelletje 'Doe eens gek' hebben gedaan, waren we erg moe en hebben we vandaag eerst lekker uitgeslapen. Daarna zijn papa en mama naar de bakker gegaan om een stokbrood te halen en heerlijke croissants. Tijdens dat papa en mama naar de bakker waren konden de Kids nog ff lekker in bed blijven snurken. Na het ontbijt hebben we ons opgefrist en zijn we naar het hoogste punt van België gegaan, 6 kilometer hier vandaan. "Signaal van Brotagne" heette dit punt. Hier konden we op een toren en vandaar uit genieten van een geweldig vergezicht. Hier hebben we ook nog even heerlijk gewandeld. Vervolgens zijn we naar een kasteel gegaan, "Burcht Reinhardstein" hier hebben we een super rondleiding gehad, door het kasteel, maar ook eromheen.  Hier liepen we met meerdere Nederlandse mensen. Één van de gezinnen had een heel lief klein jochie van nog geen jaar, die het hele kasteel doorkroop en over aan het giegelen was, Aimy en Levy vonden het geweldig!! Bij dit kasteel is ook de eerste film 'het huis van Anubis' opgenomen. Na het bezoek aan het kasteel hebben we boodschappen gedaan voor het heerlijke gourmet avondje. En natuurlijk hebben we hout ingeslagen voor de open haard. Nu gaan we heerlijk een spelletje doen en dan morgen gaan we naar het 'racing festival' op Spa.