Robertville dag 3

17 oktober 2021 - Robertville, België

Vandaag zijn we op tijd weggegaan, de zon schijnt volop, vannacht is het hier erg koud geweest, de vorst had goed zijn werk gedaan. We zijn richting Spa gereden, naar het formule 1 circuit van België. Het hele weekend is hier een race event geweest en vandaag was alles open voor iedereen, we hadden dus een gratis toegang tot alles!! Levy was helemaal in zijn sas. Toen we aankwamen was het wel even zoeken, eerst hebben we langs de hekken gestaan buiten het circuit. We konden nog een heel mooi stuk zien van de baan. We stonden precies bij een bocht die er redelijk gevaarlijk uitzag, en ja hoor we werden beloond, na een paar minuten was er een harde knal, en kwam er een DIKKE BMW keihard van de baan af en tegen de bandenstapel langs de baan! De rook kwam onder de motorkap vandaan, en de stewards renden er massaal op af. Binnen no time kwam er ook een ambulance bij, de journalisten wouden het filmen, maar werden weggestuurd. Er kwamen steeds meer mensen bij en steeds meer materiaal. Alles werd afgezet en er stonden stewards met doeken, zodat we niets meer konden zien. Hoe dit is afgelopen weten we dus niet. We zijn maar in de auto gestapt en naar de hoofdingang gereden, hier konden we de auto in het plaatsje zetten, en na 5 minuten lopen liepen we bij het circuit. Hier hebben we eerst even rondgekeken. Het praten met elkaar was al moeilijk omdat net de Ferrari race was begonnen, wat een lawaai!!! We zijn de hoofdtribune opgegaan en keken vandaar uit naar een prijsuitreiking en we keken op de pitstraat en de paddock. Na een half uurtje zijn we rond gaan lopen, en kwamen we bij de paddock terecht, wat was dit gaaf om mee te maken, hier zagen we wat een happening het allemaal is. Een echt kijkje achter de schermen is toch wel erg gaaf. We hebben hier vol bewondering gekeken. Na het mooie event zijn we weer richting de auto gelopen, maar zelfs buiten het circuit waren Levy zijn ogen iets groter dan normaal, hij bleef maar kijken en foto's maken van alle geweldige auto's die we vandaag hebben gezien. Net buiten het circuit hebben we een heerlijke dikke hamburger gevreten, en zijn toen weer lekker naar het huisje gegaan, nu weer tijd voor een spelletje en dan morgen gaan we naar een safari park, net als de beekse bergen, waar we met de auto een 16 kilometer lange tocht kunnen maken. Maar jig belangrijker.... Onze Levy wordt morgen 11. Dus groot feest hier in Robertville

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl